Vakuutusyhtiöt huijaavat liikennevakuutuksissa? Mistä tämä itku? Eihän liikennevakuutuksen omavastuu ole kuin reilut 100 euroa.

www.tekniikkatalous.fi/komme...299577.ece
Autoilija: Miksi olet hankkinut liikennevakuu­tuksen 1 500 euron omavastuulla?

Lisätty: 11.07.2009 - 12:15

Jos vakuutusta ei olisi käytetty, olisi bonus nimittäin noussut koko tämän ajan, ja siten 4 vuoden jälkeen maksut ovat edelleen korkeammat. Esimerkiksi 30 prosentin tapauksessa kestääkin 12 vuotta, ennen kuin bonusten menetys on maksettu kokonaan pois.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.07.2009 - 12:44

Ei kannata itkeä, jos selviää rahalla. Monilta on mennyt terveys ja jopa henki.
www.aamulehti.fi/sunnuntai/t...9986.shtml
Ollaanpas varovaisia tuolla tien päällä!

Kysyjän kommentti

Muistathan, ettei vakuutus korvaa luvattomasti käyttöönotettua naista, ellei naisesta löydy murtojälkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.07.2009 - 12:10

Riippuu kait vähän myös vakuutusyhtiöstä ja minkälaisen vakuutuksen on halunnut / ottanut.
minulla on pakollisen liikennevakuutuksen ( omavastuu 0€) lisäksi eriteltynä eri turvat ja omavastuut. muissa on 150€ paitsi autopalveluturva 0 € , kriisiturva 0€ ja oikeusturva 200€.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 12:27

Jos ajaa kolarin (kuten esimerkkitapauksessa) niin mielestäni silloin on myös korvausvelvollinen. Puskurissa kiinni ajavat urpot ovat erittäin ärsyttävä riskiryhmä.
Vakuutusyhtiötä voi vaihtaa, juuri oli juttua siitä että asiakkaiden kalastelu ja kilpailutilanne on aiheuttanut sen että uusillekin asiakkaille myönnetään heti tuntuvat alennusprosentit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 14:11

totuushan on ettei ilmaista kolaria ole, on vain kalliita ja tuhottoman kalliita ja sitten niitä tosi ikäviä, joten parasta väistellä kaikkia urpoja jos vaan kerkiää

vakuutusasiat kyllä löytyy siitä vakuutuspaperista, jottei kauheasti pettyisi, olisi parasta lukea (ja yrittää ymmärtää) ne paperit ennenkuin kolaroi ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 14:46

Pakollisissa liikennevakuutuksissa ei taida olla omavastuita. Minulla se on 70% bonuksella siitä lähtien kun kyseinen bonusluokka tuli, eikä muita. Jos aiheutan vahingon se maksaa vastapuolen pellit mutta omat haavani nuolen itse.
Ei taida saada 15vuotta vanhoihin autoihin vapaaehtoisia kaskoja. Ainakaan niitä ei kannata ottaa koska vuosimaksu on auton arvon luokkaa. Ja vakuutusyhtiöiden politiikkaa en ymmärrä, heidän vahinkotarkastajien vinoilusta olen saanut tarpeekseni jo nöösipoikana ollessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 20:33

Kaikkiin vakuutuksiin eivät kaikki herkut kuulu.