Mitä tarkoittaa että pölläytyän??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 22:36

Meillä sanotaan, että "pölläytän".. Se tarkoittaa, että puistelen esim. jotain vuodevaatteita vaikka vähän ulkona. Sitte silloin, kun olin pikkutyttö äiti sano , että "jos et ole kunnola niin pölläytän sinua vähän hiuksista, niin uskot".

Kysyjän kommentti

Oikein vastattu.. Ei äiti minu tavinnu usei pölläyttää,kun olin kiltti tyttö..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 22:43

pölyyttää vois olla , mut voi olla jos jostain lentää pölyä tai savua ilmaankin..esim .pakoputkesta pölläyttää nokea tai jotain...pakokaasua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 22:46

senkun pölläyttelet kuhan et pyllähdä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.07.2009 - 23:30

Pölläytyän johonkin kylään yllättäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 23:42

Sellutehdas saattaa pölläytytää hajuja seisokin takia, mutta kun on huonosti vetävä takka pölläytytää se savua sisään huoneen täydeltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 00:01

"Pölläytyän johonkin kylään yllättäen",onpas vaikea lausua pöl-läy-ty-än;piipahdan johonkin kylään yllättäen,pyrähdän yllättäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 00:20

Siivotessa tulee pölläyteltyä mattoja , vuodevaatteita, patjoja ja tyynyjä ja sit ku se kaikk`on tehty tulee pölläyteltyä nautinnolla savuke tai pari pihaterassilla ihan hyvällä omallatunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 00:25

Lapsia palstalla joten olkoon vaikka vuodevaatteiden ulkona pölläyttämistä.

Lähteet:
Terminä hyvin moninainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 00:56

Vanha auto pölläyttää pakokaasupilven.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 04:21

pölläyttää tukasta,
tuuppas tänne niin pölläytän,

savut pöllähtää piipusta
auto pölläyttää pakokaasua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 09:06

Tukkapäästä pölläyttää.
Joku pöllähtää johonkin yllättäen.
Mukava sana =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.07.2009 - 14:10

Pölläyttää