Silläkin uhalla, että Savon murre osio ärsyttää joitakin, arvuuttelen jälleen muutamaa sanaa.

Mitä tarkoittaa renata ?

Avainsanat: savonmurre

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 20:13

krenata ( meilläpäin), olla epäkunnossa, varmaan renata samaa myös

Kysyjän kommentti

meilläpäinkii ollaan epäkunnosa ;)
Taidan pitää vähän paussia tässä savon murre osiossa, kun se tuntuu jotakin ärsyttävän aivan suunnattomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 18:53

Toimintahäirötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 18:53

Minun mielestä se on kiukuttelua. Kun sanotaan miksi sinun aina pitää renata,kun asiat ei miellytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 19:01

arvuuteleppa vaan ja jos jotain häiritsee niin eipäs ole pakko vastata eikös...minä ainakin tykkään näist murre jutuist.. jot jatka samaan malliin kiitos !
renata , oiskos tuo jokin puoli rikkinäinen vehje.. joka toimii ei toimi, satunnaisesti toimii ... arvaus ...= :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 19:08

renata = on vika, ei toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 19:23

savolaisista en tiedä, mutta jos meilläpäin esimerkiksi "renaa ovissa" niin se tarkoittaa että siinä kulkee yhtenään edes takaisin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.07.2009 - 22:15

Ei toimi kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 00:28

Anna palaa!Renata saksalainen tytön nimi,mutta renata;kränätä,kiukutella,oikutella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.07.2009 - 14:19

Minua ei ainkaan haittaa, väittävät että olen sydämeltäni savosta kotoisin, siitä huolimatta en ossaa sanoa mitä meinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 14:35

Olisi syytä perustaa jokin savonmurreosio kun noita tulee koko ajan.