Mokkulasta järjetön lasku! Mahtaa harmittaa?

www.iltalehti.fi/digi/200907...0_du.shtml
Jos käytät mokkulaa, tiedätkö, onko siinä estetty ulkomaanyhteydet?

Avainsanat: mokkula lasku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 18:05

Olen huomannut kyseisen ilmiön puhelimessa ja nykyisin se on pakoitettu kotimaan verkkoon. Juuri tein eston mokkulalle kun tässä rajan pinnassa liikutaan ja naapurilla on voimakkaat lähettimet. Kiitos infosta ja heratyksestä että olisi voinut käydä samoin.

Lähteet:
Tiedossa oli mutta omaa huolimattomuutta. Huomioikaa muutkin vapsulaiset asia.Jos ulkomaallaa tarvitsee mokkulaa käyttää niin pikakontaktit

Kysyjän kommentti

Huhu kertoo, että itänaapurin antennit ovat suunnattu tarkoituksella nappaamaan suomalaisten puheluja ja nettiyhteyksiä.
Huhun todenperäisyydestä minulla ei ole tietoa. Parasta on jokatapauksessa varautua, sillä pienempikin lasku harmittaa loppuelämän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 12:47

niin ja se oli vieläpä kotimaan puolella, minusta on tyhmää , jos vieras maa nappaa linjani ja siten laskuttaa pilvin pimein... mitenkäs liki rajaa sitä uskaltaa surfailla mopiilikaistalla, jotta ei menis kaliiks lasku... ihmettelee...taas kerran ..70.000 e on aikas suolanen hinta kyl...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:49

Käytän puhelintani narulla modeemina läppärissä ja siinä on estetty.
Kyllä tuollaiset laskut kuuluu mokkulan myyjälle jos kotimaassa naapurin verkkoon kiipeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:11

En käytä mokkulaa koska en pidä sitä hyvänä vaihtoehtona, monilla ystävilläni kyllä on ilman mitään estoja. toivottavasti ovat varovaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 13:37

Meillä on mokkula kotiarestissa, tuli sellainen ylimääräinen lasku, ei edes ymmärretty että sen käyttö voi maksaa niin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 13:45

Mokkula vain hätävarana, eikä käytetä "vaaravyöhykkeillä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 13:45

Mulla on ollut mokkula vähän aikaa. Eka lasku oli ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 13:49

Mokkulaa käytän ihan päivittäin. Mutta en onneksi ole lähelläkään rajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 14:37

mokkula ollut pari vuotta käytössä,kun on reissussa ,,ei mitään ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.07.2009 - 14:47

Täällä rajan tuntumassa sitä saa pelätä milloin mitäkin. Tänään karhuja, huomenna mokkulan karkaamista rajan taa. Puhelimien kanssakin täällä on ollut ongelmia, kun veli venäläisen mastot nappaa kiinni meitin linjoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 15:28

Ei ole mokkulaa, mutta olen ajatellut hankkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 18:33

Minulla kävi kännykän kanssa,kun soitin Haapasaaresta kotia menikn Venäjän linikin kautta..
En ole senjäkeen soittanut sieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 20:05

kännykän kanssa vastaavia kokemuksia jo vuosien takaa, opetti hoitamaan rajoitukset kuntoon ...