Onpas joku muukin samaa mieltä kanssani......

uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/a...ntent=true

Madeiran matkallamme sain heistä ihan kyllälti, huh.

Lisätty: 10.07.2009 - 12:34

ja venäläisten kanssa en lähde samalle matkalle...en ole rasisti, mutta huonoja kokemuksia on...siis jokaisesta maasta löytyvät ne sivistymättömät öykkärit.

Avainsanat: ranskalainen turisti kovaääninen ei pöytätapoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 10:16

siihen minä voin yhtyä ,monet ranskalaiset eivät puhu englantia,heillä on tästä johtuen ongelmia ulkomailla,olen saanut monet hyvät naurut kun olen seurannut heidän kommunikointia

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 10:19

juups, jos nuo tos kuvas olivat ranskalaisia, niin oli kyl tyylikkyys kaukana.....mikähän olis ruotsalaisten kans tuolla listalla, ne kans ovat aikas hullua popoota varsinkin nuoret, oltiin kosilla hiekkarannalla ja kakki olivat laittaneet aurunkovoiteet ja öjjyt ihoonsa, nii tuli joukko 10 ruotsalais poikaa mopoilla sinne rannalle leikkii niiden mopojen kans, niin et ihmiset olivat ihan hiekan peitossa, sitä hiekkaa oli silmät ja suu täys....ja se hotelli mis ne oli olikin sen näköinen paikka , et muualle ne pojat ei kyl ois päässytkää, hirveä mökä kaiken aikaa, tiedän sen siitä, kun kuljimme sen hotellin ohitse rannalle päivittäin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 10:55

harmi että satuit osumaan sellaiseen ranskalaisporukkaan siellä Madeirailla, niitäkin on montaa sorttia ja paljon se on tuurista kiinni mikä kohdalle osuu.

Vastaavia omia kokemuksia sieltä kehnommasta päästä taas ovat venäläiset ja aiemmin myös saksalaiset, mutta en niidenkään tylsien kokemusten perusteella rupea kansakuntia leimaamaan tai tuomitsemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.07.2009 - 11:18

Joka maassa ne omat "häirikkönsä" löytyvät, mutta en minäkään pidä ranskalaisista. Ovat niin peevelin ylpeätä ja itseriittoista sakkia. He olisivat ikionnellisia jos ympäristövaltiot häviäisivät maailman kartalta vaikka huitsin nevadaan. Saisivat päsmäröidä yksin koko eurooppaa. Toivottavasti näin ei käy missään vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 11:36

Minulla on ollut ilo asua kahden saksalaisperheen välissä. He kommunikoivat keskenään huutaen parvekkeelta toisilleen. Ja minä siinä välissä...

Saksalaiset laulavat ja pitävät hauskaa kovaäänisesti ja itsetunto tuntuu olevan heillä kohdallaan. He valloittavat ravintolat ja baarit.

Mutta toisaalta taas uimarannoilla he tarkkailevat puolestasi omaisuuttasi ja varoittavat jos on jotain varoitettavaa. Ja siinä ruokakaupassa missä saksalaiset käyvät kannattaa myös suomalaisen käydä. Siinä puodissa on hinta-laatusuhde kohdallaan.

Mutta ranskalaiset? Missä ne oikein liikkuvat? Minulla ei ole havaintoa ranskalaisista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 11:52

Min en todellakaan yhdy mielipiteeseesi,raportissa ei mainittu velivenäläisiä eli oli aika yksipuolinen.Heidän yhteydessä ei voi mainita tyylikkyyttä,hyvää käytöstä eikä sivistyneisyyttä.Mun negatiivisella listalla ovat he,puolalaiset,tsekit ym ex-itäeurooppalaiset,joiihin olen muilla mailla liikkuessa törmännyt.Toisaalta jos joku ryhmä em,kansallisuuksia käyttäytyy kovin moukkamaisesta,ei pitäis leimata kaikkia,mutta näinhän se tapahtuu,myös meidän suomalaisten suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 11:52

Itse sain onnen majoittua Madeiralla hotelliin, jossa meidän lisäksemme oli yksi suomalaisperhe ja kaikki muut saksalaisia. Tuntui, että olivat yhtä suurta perhettä jotka vaihtoivat jo anivarhain kuulumisetkin kerrosten välillä niin,että parvekkeilta toisilleen huutelivat. Ja voi sitä vaelluskenkien rominaa ja sikäläisten kävelysaunojen (siis kullakin vain yksi, aika pitkä puusauva) kolinaa, kun olivat valmistautumassa levada-retkilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:02

Minä olen matkoillani kokenut saksalaiset huonosti käyttäytyviksi. Varaavat aurinkovuoteet, ahmivat noutopöydästä kaikki herkut, joita eivät sitten kuitenkaan syö, sotkevat pöytänsä ja ovat kaikinpuolin "Euroopan omistajia". Venäläisten käyttäytymiseen on tutustunut Hurghadassa, ja kyllä siinäkin on paljon toivomisen varaa. Hei eivät tunnu huomaavan muita ihmisiä, ovat etuilemassa ja melskaamassa joka paikassa. Mutta tämä on käsitykseni niistä ihmisistä, joita olen tavannut matkoillani. On varmasti kaikenlaisia turisteja, ei koko maata voi leimata jonkun ryhmän oerustaeella. Voihan olla, että ne hyväkäytöksiset ja sivistyneet ihmiset pysyvät kotona, eivätkä lähde vähiä rahojaan törsäämään hotelleihin. Aristokraatit ovat sitten kokonaan asia erikseen. Heidän kanssaan en ehkä koskaan ole törmännyt samassa hotellissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:17

Olisi mielenkiintoista nähdä koko lista.
Minusta tuntuu, että sieltä puuttuvat itänaapurimme ja muutaman muunkin valtion edustajat.
Eilatissa osa ryhmästä majoittui Jordaniasta juhlimaan tulleiden turistien alle ja erehtyivät valittamaan metelistä. Sen jälkeen he saivat niskaansa tuhkaa, natsoja, kaikkea muuta roskaa ja ihmisen eritteitä.
Olivat "hieman" pöyristyneitä, miten vääräuskoisia kohdeltiin.

Ranskalaiset ovat minusta harmittomia juntteja kielitaidottomuuksineen.
Pariisissa sentään saa jonkinmoista palvelua englannilla, jos ensin edes tervehtii ranskaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:59

Kaikissa maissa on omat huonosti käyttäytyvät ja ne jostain syystä löytyvät ns. valmismatkakohteista.
En ole koskaan ollut vaikeuksissa Ranskassakaan, ei edes silloin kun sen kielen käytännön taitoni ei ollut kovin hyvä. Ranskassa täytyy osata tapoja ja jos ei osaa silloin ei mitään hyvää palvelua saa. Siinähän sanottiin että listaa johtava japanilaiset mutta kuka listan on tehnyt?
Minkään suuren "kielimaan" ihmiset eivät osaa laajasti muita kieliä, amerikkailset vain englantia, britit vain englantia. Miksi ranskalaisten pitäisi osata?
Kyllä ranskalaiset sukulaiseni osaavat englantia, ovat sitä myös opiskelleet. Onhan Suomessakin ihmisiä jotka osaavat vain suomea....
Tuntuu että on taas tehty vain jonkinlainen kesäuutinen jolla ei paljoa todellisuuspohjaa ole.
Ikävästi käyttäytyviä tapaa vain valmismatkakohteissa ja ne ovat venäläsiisä ja suomalaisia.
Mikään turistirysä ei annaa oikeata kuvaa jonkin maan ihmisistä. menkääpä kaupunkeihin ja menkää muuten kuin sille rantalomalle, silloin tulee erilaisia kokemuksia.
Vanha legenda juopottelevista suomalaisista Neuvostoliitossa ei ollut kovin mairitteleva ja sama on jatkunut eteläisessä naapurissamme.

Lisätty: 10.07.2009 - 13:18

En ole samaa mieltä tuon jutun kanssa. Mitä taas Italiaan tulee, heillähän on pääministerinäkin henkilö joka tavoista viis veisaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:14

Olen samaa mieltä. Töykeitä ovat. Euroviisuissakaan eivät voi englantia puhua.
Idiootit!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.07.2009 - 14:52

Itserakasta kansaahan he kuuluvat olevan. Harvemmin olen heihin lomareissullani törmännyt. Eniten häiriötä ovat aiheuttaneet saksalaiset ja ruotsalaiset ovat olleet itseänsä täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 18:50

Kyllä Saksalaiset ovat kanssa kummallista porukkaa. Pitää vaan Saksaa puhua vaikka osaisivat Englantia..