Miten "Nude" ja Me Naiset liittyy yhteen? Valaiskaa minua, please??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 09:40

Me Naiset -lehdessä oli muistaakseni pääkirjoituksessa juttua siitä, kuinka toinen nainen sanoi toiselle, että onks sulla jo nude. Ja kun toinen ei heti älynnyt, mistä oli kyse, niin asia siinä sitten hänelle valaistiin.
Kyseessä siis puhekieleen levinnyt uusi sana eikä mikään Kielikellon virallinen selitys.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 09:56

ai jaa, noiks se olikin ja mä kun jo kerkesin arvailla että MeNaiset on muuttunut miestenlehdeksi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 10:18

onko nude joku uusi kissarotu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.07.2009 - 10:51

Vanha täällä ihmettelee, että mistäs tupsukutiaisesta te nyt puhutte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 11:53

Kaikenlaisia muunnoksia (sana-) yrittävät maalaiset Helsingissä tehdä. Ei se niin mene. Nuoruuden dementia voisi olla nuode, vanhuuden dementia taasen vande. Maalle kun mennään se on lande, kun ei kannata, niin sanotaan kande. Maalainen on bönde, hyppyri on hynde, äiti on mude, muutamia esiin tuodakseni.

Lähteet:
Syntyperäinen stadilainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:23

no se juttu oli kait siin lehdes, sana nude , joka sai uuden merkityksen ....eli nuoruus dementia= nude

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:37

Siis mikä se "MeNaiset-lehden nude on", mitä siinä lehdessä oli? En aio ko. r.....kalehteä kyllä lukeakaan mutta nude sanana on kyllä selviö eli alaston. Jos sitten lehden "savolaistoimittajat "keksivät joatin uutta sillä ei ole mitään väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 18:57

Ei kyllä ole harmaata aavistustakaan..Ei ole Me Naiset lehteä vähään aikaan lukenut.