Oletko kanssani Kiinassa auringonpimennyksen aikaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 01:35

Tottakai Kiinaan aina ehtii....Itse olen kuvannut videokameralla vesitornista käsin auringonpimennyksen Suomessa tuossa -80 luvulla. Se oli niin kirkas,että hankin kameraani erikoissuodattimia mm. harmaasuodattimen, ultraviolettisäteilysuotimen, noettulinssi eteen yms. että silmät eivät pala, eikä kameran optiikka mene rikki kirkkaassa valossa zoomatessa. Jalusta oli vielä tietysti lisänä ja itselläni hitsarinlasit päässä. Oli mielenkiintoista seurata luonnon äänien hiljenemistä, kuten lintujen laulun ja paikallisen kanatarhan kukon kiekumisen loppumista heti pimennyksen alettua. Oli aivan hiljaista aamulla klo. viiden maissa, heinäkuun lopussa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 01:36

enpä ole 22/7 2009 Kiinassa, hyvää reissua sulle jos olet menossa, äläkä eksy pimeään ...

(2009 Jul 22 02:36:25 Total central 136 0.0698 1.0799 258.5 06m39s )

Lähteet:
eclipse.gsfc.nasa.gov/SEgoog...e2001.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 05:48

En ole, mutta hyvää matkaa sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 07:13

En le suunitellut Kiinan matkaa tässä vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 08:09

Hyvää matkaa sinulle jos sinne menet. Itse olen koto-Suomessa ja teen töitä kiivaasti syyskuulle asti. Sitten koittaa loput kesälomasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 08:32

En ole!
Kuvasin viimeksi kotimaassa näkyneen osittaisen auringonpimennyksen EU-hitsausmaskin läpi. Pimennys oli 1.8.2008 klo~13.
En ostanut mitään suodattimia. Silmät ja kamera toimii vieläkin?
Muistan nähneeni tämän pimennyksen 9. heinäkuuta 1945 linjalla Kokkola–Kerimäki. Isä nokesi lasinpalasia ja käski katsomaan niiden läpi. Ollaan asuttu juuri linjalla jossa näkyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 09:48

Jos sulla on ylimääräiset lentoliput tarjota niin voin vaikka ollakin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.07.2009 - 10:38

En taida olla. Rymistelen näissä kotimetsissä karhuja pelottelemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 10:52

Luonnikasta reissua! Tämä pimennys kyllä jää näkemättä minulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:26

En ole koskaan vielä ollut Kiinassa. Eikös siellä ole omastakin takaa jo tarpeeksi niitä pimennyksen seuraajia. Kyllä Suomessakin saa ihan tarpeeksi seurata noita auringonpimennyksiä, koko pitkän talven aurinko pysyy lähes poissa. Ei sitä tarvitse Kiinaan saakka mennä ihmettelemään. Hyvää matkaa vaan sinne, varo ettet tule tallatuksi, jos siellä olisi paljonkin muuta väkeä seuraamassa pimenevää aurinkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:42

näyttää nyt hieman huonolta sinun saada kamua lähtemään kiinaan, mutta toivottavasti omasta ystäväpiiristäsi saat lähtijän ja pidä oikein hauskaa siellä ja tuo kuvia näytille tuonne matkaosastoon... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:16

Enpä taida olla.