Opin tänään uuden sanan ja se on NUDE. Tiedättekös mitä se tarkoittaa?

10 pisteen vihje: jos sinulla on tänään ilmestynyt Me Naiset -lehti, niin sieltä se löytyy. Mutta arvauksia otetaan vastaan!

Lisätty: 09.07.2009 - 21:19

Päästän teidät piinasta eli se on nuoruusiän dementia. Ei sillä, että kukaan napsulaisista olisi yhtään nude, kunhan vaan kyselin ;)

Avainsanat: sanat nude

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 20:08

ennenaikaan se ainakin oli alaston (nudisti),
en lue Me Naiset lehteä, joten siinähän saattaa olla jotain uudempaakin tietoa?

Lisätty: 09.07.2009 - 20:10

urbaani sanakirja

nude = 1. alaston 2. nudisti

Lisätty: 09.07.2009 - 22:14

vai niin väittää MENA, eipä taida olla kovinkaan yleisessä käytössä tuollainen lyhenne, ettei vaan olis toimittajan omia kesäsekoiluja ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 20:17

En tiedä.Mutta veikkaisin,että nude on yhtäkuin naku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:43

Alastonta se on minun sanankäytössäni tarkoittanut. .. eli paljas, ilkosillaan, alasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:54

no tuossahan asia ilmaistiin mutta olisko sillä joku toinenkin tarkoitus?Paljasta meille jookosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.07.2009 - 21:03

Nude=nudisti=alaston

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:06

Nude on ainakin enne tarkoittanut nudistia, ja sitä ei Me Naiset päätä, milloin se loppuu. Lapsena oli jännää, kun tiesi, että Seurasaaressa oli nuderanta. Tai nakurantahan se oli, mutta me lapset sanoimme sitä nuderannaksi. Siellä ihmiset uivat alasti. Taitaa siellä vieläkin olla sellainen ranta. Jos nude tarkoittaisi nuoruuden dementiaa, niin vande olisi sitten se vanhojen juttu. Mutta mitä sitten siinä sanastossa tarkoittaisi lande ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:07

Se tarkoitta englanniksi nakua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:10

alastomaksi minäkin olisin sen laittanut, mutta taas viisastuin uudesta lyhenteestä

ennenvanhaan ( 80-luvulla)nudena Linnanmäen kallioilla päivää paistateltiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 23:49

Kyllähän nykyään nudella tarkoitetaan myös luonnollista, naturellia.
Nudemeikki = mahdollisimman luonnollisen näköinen meikki :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 00:55

National University Democratic Education

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 03:14

"Nude" on englantilaisen rock-yhtyeen Radioheadin single.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 05:58

Nude = luonnollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 08:35

Nude = alaston.
Me Naiset nyt kirjoittaa mitä vaan, en edes pohdi "viisauksiaan".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:19

ahaa nyt sit opin minäkin, nude just nuoruus iän dementtiaa, no sitäkin on tulut podettua varmaankin joskus nuoruudes... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 12:37

Ciby,älä vaan ota vaikutteita jostain MNn kesätoimittajan "keksinnöistä",niillä juttupulaa.Muistaakos kukaan HSn kamalaa kinaa yleisön osastolla;missä järjestyksessä veneen kalulaatikossa ovat veitset,haarukat ja lusikat,tapahtui joitain vuosia sitten.Selvää kesätekstiä ja helteiden houreita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:21

Alaston.