Mikä maa olisi parempi supervalta, kuin Yhdysvallat ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2009 - 09:25

Mikään ei ole hyvä tai parempi kuin toinen. Valta nostaa pissaa päähän sehän jo tiedetään. Seuraava on maailman ensimmäinen vihreän energian supervalta - Kiina , valitettavasti ja lisää hörhöjä on jonossa tulossa.....peräkkäin kuin köyhän talon porsaat.....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 19:44

en tiedä mikä olisi parempi mutta seuraava supervalta tulee olemaan kiina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 19:46

mikään maa supervaltana ei ole hyvä ... tuskin toisiaan parempiakaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:07

Mieluummin ei lainkaan supervaltaa, ennemmin vaikka EU.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 20:10

Ei mitään supervaltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.07.2009 - 21:02

Kiertävä systeemi, kuten EU:n puheenjohtajuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 21:38

Ei mikään eikä sekään (yhdysvallat), mutta tarvitaanko maailmas aina sitten joku isä- ja/tai äitihahmomaa, jostain syystä...pieni ihminen ei voi ymmärtää:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 22:17

USA on pelastanut europpan pari kertaa viimeisen sadan vuoden aikana, joten minulla ei ole pahemmin valittamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 23:41

Kiinahan on jo melkoinen supervalta. Millä valta mitataan ? Globaali maailmantalous on yksi vallan muoto. Siis ei enää yksittäisiä suurvaltoja, vaan kaikki yhdessä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi ketään sortamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 00:04

EI tässä supervaltoja tarvita, Ikävä kyllä Kiina mahtanee olla seuraava

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 00:58

Tarvitaan tai ei, mutta Venäjä ja Kiina ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 08:25

Ei mikään , jos ja kun sellainen kuitenkin on, nykyinen on hyvä. Kiina pelottaa, samoin Venäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:22

Ei mikkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 13:38

Euroopan unioni. Mitään yksittäistä supervaltaa ei kuitenkaan taida nousta, vaan seuraava vuosisata tulee olemaan USA:n, EU:n, Kiinan, Venäjän ja Intian välinen sekava selvittely. Lisäksi jokaisella vallalla on omat ongelmansa; USA:lla velkaantuminen, EU:lla kansalliset erimielisyydet sekä islamisoituminen, Venäjällä väestömäärän tippuminen, Kiinalla geopoliittinen sijainti, korruptio sekä kansan mahdollinen tyytymättömyys yksipuoluejärjestelmään, ja Intialla no...ei oikein tunnu että siitä voisi mitenkään kasvaa yksinäistä supervaltaa.

Luulen että tulevaisuudessa alueellisten suurvaltojen rooli tulee korostumaan.