Taas olisi Etelä-Karjalassa karhun lihaa tarjolla. Mielenkiinnolla odotan miten viranomaiset tällä kertaa "hoitavat" asian...mmrrr

Ihmisten ahneuden vuoksi eläinten oma tila kutistuu ja kun ne tulee "ihmistä" häiritsemään niin ainoa keino mitä tunnutaan käyttävän on TAPPAMINEN.... Mielipiteitä taas asiasta? Voiko tavallinen tallaaja puuttua asiaan mitenkään ennen laukauksia???

Lisätty: 09.07.2009 - 15:02

Itse asiassa olen muutama vuosi taaksepäin törmännyt karhuun. Selvisimme pelkällä säikähdyksellä. Ei tullut silti mieleen että "perkule tuo pitäisi tappaa kun tulee mun tielle"...

Avainsanat: karhu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 17:57

Toivottavasti järkevämmin kuin edelliset.

Lähteet:
Ei ne täältä tappamalla lopu. Eivät tarvi passia tai viisumia eikä kysellä että onks siul jotai tullettavaa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2009 - 10:52

nyt on joku txt jäänyt minulta lukemati, olikos siitä jotain jutua lehdissä....toivottavasti nyt ois sit nukutuspiikki mukana, eikä tarvis henkeä viedä, eikä ainakaan pennuilta jos niitä on... laitappa linkkiä , niin käyn lukaisemassa tuosta jutusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 11:19

Eipä siinä ole paljon tehtävissä, jos karhu on käynyt ihmisen päälle.
Minä en ainakaan haluaisi siirrettävän sellaista ainakaan tuhatta kilometriä lähemmäs, sillä karhu saattaa tallustella päivässä satojen kilometrin matkan.
www.suurpedot.fi/page.asp?Se...mp;Item=83

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 13:23

Asia on kyllä niin että jos karhu käy ihmiseen kiinni kyllä se on karhu joka henkensä menettää. Karhujen kuuluu asustella ihan muualla kuin ihmisten keskellä. Karhuja on varmaan lukumääräisesti aivan liian paljon.
Kaiken elollisen liian piktälle viety suojelu johtaa katastrofiin. Siitä voisi antaa muutamia esimerkkejä mutta jääkööt tähän kun oli kyse karhusta.
Mihin se karhu pitäsi kyyditä nukutuksen jälkeen ja millä keinoin? Taitaisi ajatukset vähän muuttua jos karhu kävisi teidän kimppuunne vai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 14:58

Eiköhän niitten lihojen kuulu kulkea näin EU-aikakaudella sertifikaatit omavan teurastamon kautta markkinoille. Joku ravinteli kait kauppaa kohta karhupaistia jossakin perähikiällä?
Toista se oli ennen EU-ta, huutokaupalla sai myydä esim auton alle menehtyneen eläimen lihat, kun teki tapahtumasta pöytäkirjan jonka toimitti nimismiehelle kera rahojen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:55

Ja kohta on taas illalla Lappeenrannan markkinoillakin, kun saavat sen uuden nallen tähtäimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 17:11

ei oo karhupaisti niin herkullista että sen takia tarttis vaivaa nähdä,
reviirirajoistaan kaikki pitävät huolen, jopa ihminen ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:28

Jepp, ihmisen vikahan tyuo karhujen cityilmiö johtuupi.-