Miksi linnunviserrys on mieltä rauhoittavaa?

Avainsanat: linnunviserrys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 23:56

Luonnon äänet on sielua rauhoittavia;toukokuussa käänsin mun palstaa ja satakieli ja kumppanit lauleskeli lähipuissa,aurinko lämmitti ja tein fyysistä työtä.Aikanaan sain kylvää siemeniä penkkeihin ja samat äänet taustalla,kukaan ei usko sitä onnen tunnetta mikä valtasi pienen ihmisen(minut).Sattumalta mulla kännykän soittoääni ollut kautta aikojen linnunlaulua,metsässä ollessa hiukan hämää luonnon äänet,jos se soi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 23:08

Niitä luonnon ääniä on niin moninaisia ja talvisaikaan niistä ei pääse nauttimaan. Kiva kuunnella ikkuna auki erilaisia viserryksiä :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 23:51

Kuuloaisti on ääniä erotteleva ja näin ollen ihminen pystyy erottamaan linnun laulun taustamelusta, mikä on siis luonnon harmoonista musiikkia ja rauhoittavaa kuultavaa ressaantuneelle ihmispololle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 23:56

ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 00:15

vanhat geeneissä periytyneet vaistot,
kun linnut vaikenee on jotain uhkaavaa ympäristössä,
normaali liverrys = kaikki ok

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.07.2009 - 00:53

Eikä vain lintujen liverrys vaan luonto kaikkiaan tekee iloiseksi ja rauhoittaa kummasti. Jos ei olisi tätä Suomen kesää, niin ei noita talvia jaksaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 09:01

Vähäviisaalla oli hyvä vastaus!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 09:17

kyllä kakki luonnon äänet ovat rentouttavia linnunlaulu, tuulenhumina ,sateenropinakin jopa,mutta ei tuo ukkosenjylinä eikä salamointi, niistä en pidä laisinkaan...no variksen ja lokin kirkunakaan eivät ole kakkein kauneimpii lauluäänii luonnosta...mutta eipä niitä meilä täällä olekkaan , joten nautitaan vain luonontuomasta rentouden tunteesta...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 10:55

Kyllä linnut vaikenevat ennen iltaa muutenkin, eikä siinä ole mitään uhkaavaa. Linnu viserrys on siksi ehkä kiehtovaa kuunneltavaa, koska sitä on lähes mahdotonta ihmisen toistaa. Siis se on ylitse meidän taitojemme. Paitsi nyt varis ja harakka. Mutta eihän nyt niiden laulusta kukaan taida nauttiakaan. Minä nautin myös taidokkaasta ihmisäänen laulusta. Siis koulutetun naisäänen taidokkaasta liikkumisesta sävelestä toiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2009 - 11:43

Riippuu linnusta ja sen laulusta. Meillä on riekkunut varikset tuossa pihapuussa ja lähinnä olen hermostunut niiden laulusta. Kun saan ajettua ne matkoihinsa - rauhoitun.
En oikeasti koe minkään linnun laulua rauhoittavana tekijänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2009 - 15:21

Yleensäkin kaikki luonnonäänethän rauhoittavat ihmisitä. Mutta on tässäkin poikkeus, meidän takapihalla kun fasaani päästelee omia "liverryksiään" on siitä rauha kaukana. Sisällekin tulisivat, jos ei niitä ajaisi pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 00:23

Sorsan Kvaak-kvaak-kvaak on mökillä se paras,
kertoo ikään kuin että; "ei hätää, täällä ollaan!".

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:34

Jaa-a se vain on, muuta en osaa sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 20:31

Aamulla on tosi kiva kuunella lintujen viserrystä..kun on ihana kesäaamu...ja juo kahvia terassilla..