Aivan asiallisesti: Tiedättkö, missä päin harrastetaan poikkinaintia ?

Viiden pisteen vihje: Äännetään poikhinainthia tai jotenkin sinnepäin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 01:23

Ikiaikaiseen tapaan tornionlaaksolaiset ovat etsineet puolisoa valtakunnan rajan molemmin puolin. Yhteinen kieli - meän kieli - ja kulttuuri ovat sitoneet Tornionlaakson kahden maan kansalaisia yhteen eikä rajan yli avioituminen ole lainkaan poikkeuksellista.

Kysyjän kommentti

Ruoho on vihreämpää myös joen toisella puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 01:19

Kyllä tiedän. Monena kesänä olen ollu mukana niissä juhlissa. Mökkimme on samassa kunnassa ja mieheni koti myöskin. Nykyisin ovat vaan poikkinaintijuhlat kovin latteat, eikä niissä ole juuri paljoakaan väkeä katsomassa. Tietty hääparin sukulaiset ovat, mutta yleisö on vähäistä. Juhliin liittyy kaikenlaista oheistapahtumaa markkinoineen yms. siis Suomen-ruotsalainen pari vihitään keskenään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 01:28

Hetken jo ehdin ajatella vaikka mitä. Mutta loogisesti ajatellen niin kyllähän se rajan yli naintia on. Pahanoloinen sana tuo ennen on sanaa oleva. Mutta pohjoislapissa se kai on arkipäivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 02:14

Lappi tuli ensin mieleen ja rajan ylitykset sekä saamenkieli.
Kai se oikea vastaus on jossain sielä välimaastossa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 06:27

Pellon poikkinainti tapahtuman tunnen. (Ja vakoa syntyy). Pello kunta Suomessa-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:20

vitsi tai ei niinkään, mutta hieno homma , enpäs moista sanaa olekkaan ennen kuullut , no selvähän se on nyt kun asian tietää, mutta kyllä piti kauan miettiä, mitäs tuokin sannanen taas tarkoittaapi... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:47

Tornionjokilaaksossa eli Suomen ja Ruotsin "ystävällisellä" rajalla. Asiasta muistan hämärästi jotain....kun nuoruudessa siellä joskus kävin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 09:20

poikkinaintia pellossa
ja tornionjokilaaksossa yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 10:20

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 11:00

tuolla jossain laphissa, kun käyvät riiaamassa naapurimaassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 11:18

Taidampa tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 14:19

Tornionjokilaaksossa ja esim. Pellossa tapahtuvan naimisiinmenon toinen osapuoli on Suomesta ja toinen Ruotsista. Mormonit harrastavat myös poikkinaintia ja pitävät useampia vaimoja samaan aikaan. Useimmille riittää yksi vaimo, mutta joillekin tulee mieleen hankkia useita vaimoja. Ajatus saattaa vaikuttaa houkuttelevalta, mutta kahden tai useamman vaimon lauma ajautuu helposti eripuraan. Lisäksi Suomen lakien mukaan vaimoja voi rekisteröidä vain yhden kerrallaan, joten ensimmäisen lisäksi hankitut vaimot jäävät ns. jalkavaimon asemaan. Useamman vaimon yhdistelmä ei ole mahdoton, mutta usein lauman tasapainon löytäminen voi osoittautua erittäin vaikeaksi. Useiden peräkkäisten vaimojen pitäminen on tietysti yksi vaihtoehto vaihtelunhaluiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 19:46

Tornionjokilaakson asioita, Pellon kohdalla on ainakin silta yli joen joten helppo mennä rannalta toiselle. Ruotsin puolella on komeita poikia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:47

En tiedä-