Miten pärjäisit ilman puhelinta ? Meille tuli puhelin kun olin 4-vuotias, v. 1951. Ei tarvinnut enää äidin kaupasta soittaa isälle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:48

Enpä taitaisi enää pärjätä.

Kysyjän kommentti

Kyllä olisi outo olo ilman toimivaa puhelinyhteyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 00:59

Kaikkeen tottuu sanoi se possuvainaakin. Onhan sitä ennenkin tullut toimeen ilman telefoonia. Tulisi enemmän liikuttua ja kirjoiteltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 01:15

Tuntuu nykyisin, että muka liikaakin on jotenki tuossa puhelimessa kiinni. Mullaki se on kyllä äänettömällä, mutta kun en muuta kelloa käytä niin on tullu tavaksi kantaa senki vuoksi puhelinta mukana.
Meille tuli puhelin joskus kans viiskytluvulla ehkä -55 tai 56. En ihan varmasti muista. Niin sitä ko nykyisin on oltava tuon työnki takia tuo puhelin. On mulla siihen kuitenki onneksi helppo olla vastaamatta jos siltä joskus tuntuu, siis omaan puhelimeeni tarkoitan. Työpuhelin onki sitte tietty toinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 02:15

Ihan hyvin, oli 15 päivää kiinni kun olin Ålandissa mökkeilemässä.
Asenne kysymys - kun ollaan lomalla niin sitten kanssa ollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 06:24

Ei soitellut äitini rintamalle kotoa eikä kaupasta kun olin tuon ikäinen ja hyvin tultiin toimeen?
Minua hatutti maisematoimistossa "puhelimeen jodlaajat" kun piti keskittyä piirtämään, mikä oli tehtäväni.
Niin esimmäisen lakapuhelimen hommasin oltuani puolenkymmentä vuotta jo "päättömässä kaupungissa" ja sitä rakentamassa. Oma taskukapula on ollut n.15v. ja melkein tarpeeton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 07:04

Kehnosti.
Ei antaisi firmasta kovin vakuuttavaa kuvaa, ellei olisi puhelinta. N. yksi sadasta asiakkaasta ottaa yhteyttä muuten kuin puhelimella. Joskus hulluina vuosina kapula oli kyllä viedä järjen. Ehkä veikin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:28

melkein koko ikäni on puhelin ollut käytössä, mutta ei minua juurikaan se haittaa, känny on aina jossain muualla , kuin itse olen ja sit vain pirautan aina takaisn , jos jollain on ikävä ollut... kaverit kyllä tietää, et jos minua ei tavoita omasta kännystä, niin isännän kännyn liki voin olla minäkin ja soittavat siihen jos oikkein tärkeetä asiaa ilmaantuu....tulen kyllä toimeen ilman kännyy, mutta niin kuitenkin et tiedän sen olevan käsillä , jos ois tarvis..et siinä mielessä ehkä olen sittenkin hieman riippuvainen kännykästä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 10:05

työni takia tarvitsen puhelinta.
ja myös LDS-finder hälytykset tulee siihen , jos apua tarvitsee finderin omistaja(=tätini). tietokoneella voin vakoilla missä finderin omistaja kulloinkin liikkuu. hyvä apu muistihäiriöiselle tuollainen vekotin, jos muistaa hälyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 11:24

Useat tarvitsevat työn puolesta puhelinta. Mutta minua ei haittaisi vaikka omani olisi kuukauden kiinni, säästäisin laskussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 11:51

Myönnän olevani täysin puhelimesta riippuvainen. Näin loman ajaksi on työkännykkä suljettuna mutta oma puhelin aina mukana. Varsinkin kouluikäisen lapsen kanssa aivan välttämätön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 13:39

pärjäisin varmaan ilmankin. en edes muista koska siihen olisi joku edes soittanut. itse taisin soittaa viime vai toissa viikolla lääkäriin..en edes kantele sitä mukanani jos lähden kotoani jonnekkin....

nyt rupesin oikein miettimään että missä kyseinen kapula on :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 14:34

Välillä pärjäisi pitkiäkin aikoja vaikka ilman, mutta sitten saattaa tulla joku tärkeä asia ja puheluita kymmeniä melkein peräkkäin. Kaikkiko ne on samana päivänä liikkeelle lähteneet, kysymys herää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 14:59

hankalaahan se olisi 'pois-opettelu' mutta jos pakko olisi varmasti onnistuisi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 17:32

Erittäin helposti, harvoin kukaan minulle soittelee tai viestittelee, ja kun puheaikaa ei ole niin en pysty viesteihin vastailemaankaan. Eikä ole kenellekään tarvetta soitella. Tietenkin muista saattaisi tuntua aika turvattomalta, kun ei saisi kiinni vaikka oikeaakin asiaa olisi. Mutta onhan meillä tämä internet, vaikkei sitä samalla tavalla voikaan mukana kantaa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 22:00

En rulisi tomeen ilman puhelinta,kun siihen on tottunut. On niin helppo pirauttaa vaikka kaverille.