Luulin, että koneeni on mennyt rikki matkan aikana. Yritin avata sitä, eikä se juuri värähtänytkään. Onko teille käynyt näin ?

Jouduin ottamaan toisen läppärin päästäkseni Napsuun, sillä en ole vieraillut tänään kertaakaan. Koneessani ei sitten taidakaan olla mitään vikaa, virta vain oli aivan totaalisesti loppu, niin että se ei edes yrittänytkään käynnistyä.

Avainsanat: kone ei käynnisty

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 06:57

Ei ole koskaan pimeeksi jäänyt varsinkaan jos syöttää elektristä sisään.
Kevättalavela tuo 7v vahha läppärini yritti käynnistyä peränjälkeen useamman kerran. Kävin sen kera kauppamihen luona ja sanoi että on kovalevy mennyt. Korjaus heillä olisi maksanut melkein uuden hinnan.
Purin itse kotona sen ja otin kovalevyn tyypin ylös. Verkkokaupasta sai sellaisen kun 50 egee pulitti. Ohjelmat sisään ja johan pelittää ja on tuplamäärä memorya mitä alunperin.

Kysyjän kommentti

Jotain jekkua tuo koneeni on nyt keksinyt. Tänään vien sen korjaamoon, josko osaisivat siellä tatkaista ongelmani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 23:59

Juu sama vika Rahikaisellakin aina silloin tällöin. Ei enää kovin usein, mutta vanhan läppärin kanssa kävi tuhka tiheään kun siinä oli sellainen henkitoreissan oleva antiikki-akku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 00:54

Onneksi ei sen vakavampaa. Napsuttelehan taas innolla ja muista ladata välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 07:09

Ensimmäinen läppärini teki samaa.
Poistin siitä akun kokonaan, niin ongelmat katosivat.
Kolminkertaistin sen DDR-muistin parilla kympillä ja nyt se taas kovassa käytössä ystävälläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:40

kerran tuli ihan musta ruutu,mutta annoin olla sähköjohdon päällä ja kokeilin uudelleen niin alkoi taas pelata, mutta nykyisin laitanki heti jo virrat tulemaan pistokkeen kautta , eipäs lopu virta sit kesken kaiken...vällillä kyllä akunkin kanssa jotta se menee tyhjäksi , sanoi joku fiksu, et akkulle pitää tehdä niin , mut tiedä tuota sit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 11:26

Oma läppärini on joskus tehnyt samoin, olen ottanut akun irti ja laannut sen kunnolla, niin kyllä taas on lähtenyt käyntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 15:22

Sama ongelma minullakin kerran kun näin ikävästi sattui Usassa käydessäni:
- sähkötuolista on virta poikki, selitti vartija - ja joudumme käyttämään kynttilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:48

Eii ole käynyt.