Miten Kulttuuriantropologi työskentelee?

esim. Lukeeko se ne tiedot kirjasta, vai meneekö se paikanpäälle tutkimaan. Mitä se sitten tekee niillä tiedoilla, paljonko tienaaja onko helpompi saada töitä, jos muuttaa ulkomaille?

Avainsanat: kulttuuriantropologi työskentely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 23:13

Kyllä niitä kenttätöitäkin löytyy, mutta pitkälti on kyse normaalista tutkimustyöstä. Palkkaus paljon kiinni siitä miten pitkälle urallasi kehityt ja hommalla on joka tapauksessa kansainvälisen toiminnan luonne. Uran edistymistä ei ulkomaille muutto sinänsä ratkaise mutta pääsy jonkun sopivan yliopiston palkkalistoille avaa varmasti monia uusia mahdollisuuksia.

"Kulttuuriantropologia on ollut kautta historiansa niin läheisesti sidoksissa kehitysmaihin, että soveltavan antropologian suuntaus voidaan nähdä luontevana kulttuuriantropologisena vastauksena kehitysmaiden ongelmiin. 1960-luvulta koulutuksen, terveydenhuollon ja kansalaisyhteiskunnan kehittäminen ovat olleet keskeisiä soveltavan antropologian toimenkuvia."

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 22:11

Kulttuuriantropologia on ihmistä kulttuuria luovana olentona tutkiva tiede. sanoo wikipedia....kait he haastattelee ja tutkii jo tutkittuja juttuja...en palkkauksesta tiedä, mutta löytyiskös jostain yliopiston tilastoista ..tuohon en osaa sanoa mitään...palkkaukseen nimittäin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 22:37

Alan paikkoja ei varmaan Suomessa ole kovin paljon avoinna? Työhön kuuluvat historian kirjojen tutkiminen, haastattelut, maastotutkimukset ja vanhoihin asuntoihin tutustumiset paikan päällä yms. tehtävät. Luulen ettei palkalla rikastumaan pääse, niinkuin harvalla rehellisellä työllä Suomessa muutenkaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:36

Se on ttukimsutyötä, onttopohja vastasi siten kun itsekin olisin vastannut. Ei Suomessa kovin paljon tuon alan ammattilaisia ole. Työ tehdään siten kun kaikki muukin tutkimustyö. Palkkaus menee sen mukaan miten kunnostautuu alalla eli saako esim. professuurin jossain ja saako apurahoja. Ei mitään yliopistolaisten palkkatilastoa ole josta saisi juuri tuon alan palkan napattua. Kiinnostus alaan on a ja o. Yliopistoissa Suomessa on nykyään tulospalkkaus.