Mikä kaupunki on pakko nähdä ainakin kerran elämässä ? ( esim. Manila, Kairo, Ateena, Pariisi, Rooma, Helsinki ... )

Lisätty: 07.07.2009 - 18:44

Hieman perusteluja mukaan, miksi valitsit juuri tämän kaupungin.

Avainsanat: nähtävyys kaupunki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 18:46

helsinki ei ansaitse kaupunki nimeä lähinnä maalaiskylä,,kaupungeista minä olen pitänyt kesäisestä amsterdamista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 18:42

Rooma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:54

pariisin tahtoisin nähdä oikein ajan kans...

Lisätty: 07.07.2009 - 20:32

niin haluaisin samalla käydä tuttavamme huvilalla , joka on tuolta 100 km etelään noin...hän jo usean vuoden pyydellyt, mutta jotenkin on ollut aina jotain muuta menoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:56

Jos pakko tässä yhteydessä tarkoittaa hienoa kokemusta/elämystä niin valintani on Pariisi. Onhan se paikoin nuhruinen ja nukkavieru, sotkuinenkin, kaikki herttasessa epäjärjestyksessä, mutta kuitenkin jokainen kulma ja aukio kertoo historiaa ja henkii tunnelmaa. Pariisissa sinua ei pidetä turistina jota pitää mielistellä jotta saisi rahasi, vaan muukalaisena joka joka tapauksessa jättää sinne vapaaehtoisesti rahansa, joten voit olla ihan rauhassa ... näitä perusteita löytyy loputtomasti, parasta kun käyt itse ..

- ainoastaan asuinkaupunkinsa on pakko nähdä, jos ei sitten pidä silmiään kiinni -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:58

Ateena ja siellä ehdottomasti acropolis,jonkamahtavuutta ei voi uskoa ennenkuin omin silmin näkee. Ja toki siellä on paljon muutakin nähtävää kuten arkeologinen museo, ihanat kahvilat,kirpparit....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:15

No, Pariisi tietysti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:19

Rooma, Ikuinen kaupunki, on paikka jossa pitää elämän aikana käydä vähintäin kerran. Yleensä vain käy niin, että käytyään kerran sinne haluaa palata aina uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:41

Siitä asti, kun keskikoulussa opin laulamaan "Wien, Wien nur Du allein", se on ollut haaveitteni kaupunki. Kun tytär oli siellä puoli vuotta vapaaehtoistyössä, hän toi tuliaisiksi karttoja ja esitteitä, joiden parissa suoritettu nojatuolimatkailu on vain pahentanut kaipuutani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:55

Kylläpä ainakin nuo kaikki; osa nähtykin. Manilasta ei niin nöpönuukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:57

Noista mainitsemistasi on näkemättä Ateena, Manila ja Pariisi. Jälkimmäiset eivät kiinnosta pätkän vertaa joten suunnistaisin Ateenaan. Onhan siellä sitä historiaa ja varmasti oma tunnelmansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:48

Kyllä minullakkin mielessä Pariisi,minne olisi kiva tutustua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 21:55

Paris je t'aime! Kyllä Pariisin tunnelma ja nähtävyydet on pakko kokea ainakin kerran elämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 23:12

Niin paljon sitä Pariisia kehutte, että kait se on sitten se. Olen käynyt Pariisissa noin parin tunnin keikauksen. Jäimme bussista Riemukaarelle ja siinä edes takaisin Champs Elyseesiä kävelimme ja joimme oluet, kunnes menimme taas bussipysäkille Riemukaaren juurelle ja takaisin kentälle, josta jatkoimme matkaamme.... siis tarkempi tutustuminen olisi poikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 23:37

En ole osunut noihin kohteisiin vielä, voi olla etten koskaan. Tokiossa olen ollut, se oli iso kaupunki, mutta en voi sanoa, että se pitäisi kaikkien nähdä. Japani sellaisenaan oli huikea matkakokemus Jumbojetteineen ja luotijunineen. Luuisin, että jos saisin valta jonkun kaupungin, mihin pitäisi ainakin kerran elämässään mennä, niin valitisisin New Yorkin. Siellä haluaisin kaydä. Kuka piffaa ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 00:23

Praha

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 00:40

Amsterdam aina ajatuksissa. Sen haluaisin joskus keväällä nähdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:30

Jos vain yksi täytyy valita, Euroopassa se on Ateena. Lähes kaikki Euroopan pääkaupungit nähty mutta Ateena on "se".
Ymmärsin että kysyttiin kokemusperäistä tietoa/mielipidettä eli ei voi ottaa kantaa paikkaan jossa ei ole koskaan käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 19:12

YKSI ON YLITSE MUIDEN : VENETSIA !!