Menettekö koskaan saunaan Huovasta valmistettu hattu päässä? Minä kyllä menen se on kyllä ihan kätevä käyttää kun nyt on käyttänyt

Ei päätä polta löylyssä eika tarvi koko ajan hiuksia kastella kun kastelee sen huopahatun välillä kylmässä vedessä. MINÄ OLEN SIIHEN IHAN TYYTYVÄINEN IHAN HYVÄ KEKSINTÖ EI MIKÄÄN TURHAS JUTTU.

Avainsanat: saunassa huopamyssy pÄÄssÄ

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 18:38

munulla on tuolainen saunahattu ja on kätevä, ei kärsi kuumudesta hiukset, kun ne kastaa ja hattu päähän vain, eikä laske liian alas verenpainekkaan , uskoisin kun ei ole hattu päässä niin pyörryttänytkään enää n, kuin ennen hattua ..

Kysyjän kommentti

KIITOS PARHAASTA VASTAUKSESTA. Sinäpä ole aivan oikeassa ja samaa mieltä kanssani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 18:36

En tasan tarkkaan mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:42

Huopahtun, saunahatun pistän päähäni sitten kun aloitan jonakin päivänä ( talvena ) avantouinti harrastuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:13

On muutamia paikkoja ja tilanteita, joissa en vielä ole oppinut esiintymään hattu päässä, sauna on yksi niistä.

Tuo 'saunahattuhan' on aika vanha perua, muista nähneeni valokuvan, jonka olivat ottaneet suomalaiset kielititeilijät (kansantieteilijät?) joskus 1800-luvulla syvällä Siperiassa. Valokuvassa paikalliset ukot istuivat lauteilla karvareuhkat päässä ja paiskoivat lisää löylyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:14

Onpas hieno keksintö, taidan ruveta itsekin käyttämään. Itse ruukaan käärästä pyyhkeen hiuksien suojaksi. Sauna nimittäin pilaa hiukset, jos hoitoaine on päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:53

Sain harmaan huopaisen saunahatun yhdeltä ystävältäni pari vuotta sitten lahjaksi. Olen kyllä käyttänyt sitä aina silloin tällöin. Lähinnä käytän sitä juuri verenpaineen vuoksi. Mieskin puhuttelee rouvaksi, kun menen löylyyn hattu päässä ja hän jo siellä istuskelee :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:36

En käytä koskaan hattua, en edes saunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:37

aaahhahaa, anteeksi, heh. Tuo on varmasti yhtä hölmön hommaa ku sauvakävely. anteeksi vaan taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 21:10

Empä ole koskaan mennyt,kun en edes omista huopahattua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 21:57

Hmm. Tartteekin hankkia ja kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 23:25

Onhan se (hieman tonttulakin näköinen) myssy ihan kivan näköinen,
mutta kuupalla saa vettä kupoliin jos alkaa liikaa polttamaan.
Varmaan toimiva - mutta ei ole minun juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 00:09

Minun pääni saa rauhassa palaa saunassa, ei haittaa, sillä leikkautan hiukseni niin usein. On minulla josku olut pitkäkin tukka, mutta en jaksanut pitää sitä siistinä, kun se taipui aina ihan minne sattuu. Eikä se nutturakaan mikään kiva kampaus ole. Tosin minua nuorena joskus verrattiin Grace Kellyyn. Otin sen tietysti suurena kohteliaisuutena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 00:22

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 00:39

Froteesta ommellussa tötterössä menen lauteille. Minulla on pari eri kuivamallia vaihtelun vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:56

No en ole kyllä tuollaista kokeillut.