Onko Suomi väkivaltainen maa ?

Avainsanat: väkivalta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2009 - 00:18

Kaikenlaista väkivaltaa on aivan liikaa. Väärin on myös henkinen väkivalta, jota jotkut eivät ymmärrä väkivallaksi lainkaan. Sitä harjoitetaan paljon työpaikoilla ja muissa ihmisten yhteisöissä. Joka paikkaan mahtuu yksi häirikkö, joka terrorisoi muita . Fyysinen väkivalta alkaa jo kotoa. Väsyneet vanhemmat eivät jaksa lastensa kanssa ja turvatuvat kasvatuksessaan väkivallan keinoihin. Ja väkivallan kierre jatkuu...

Kysyjän kommentti

Olit ainut, joka mainitsi myös henkisen väkivallan. Se voi jopa satuttaa enemmän kuin fyysinen väkivalta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 18:37

Kyllä tämä Suomi sitä on. täällä tehdään aivan kamalia juttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:37

Ei sen väkivaltaisempi kuin muutkaan maat, oikeastaan päinvastoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:38

uutisia kun seuraa,kyllä tuntuu olevan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:41

Kyllä täälä Suomessakin alkaa olemaan pajon väkivaltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:43

kyllä alan uskoa tuohon juttuu ja kaiken kukkuraksi jos olet raiskannut, tappanut tai hakannut jonkun henkihieveriin ei sitä rankaista , vaan päätäsilitellään ja sanotaan, et mitä provosoit, annoit aiheta , jos mies raiskaa niin souvat ei mitään, kun kuljit kukkamekossa .. mitäs läksit..... ja sanoisin nyt tuhman sanan , mutta hyvä kasvatus kieltää sellaisen sanomasta....:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:10

Kyllä Suomi on tarpeeksi väkivaltainen maa, siinä missä muutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:23

Suomi on, ikävä kyllä, erittäin väkivaltainen maa ja nykymenolla tilanne vain tuntuu pahenevan. Tilastojen mukaan Suomi on asukasmäärään suhteutettuna kärkisijoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:00

Kyllä Suomi on nykyisin aika väkivaltainen maa, valitettavasti. Tarttis tehrä jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:39

Kyllähän tuota väkivaltaa näyttää tapahtuvan ihan jatkuvasti. Tälläkin viikolla tuossa aika lähellä ammuttiin miestä jalkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:42

Mielestäni maa ei ole väkivaltainen vaan ihmiset jotka tänne yrittävät pesiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:42

kansainvälisessä vertailussa ei nyt kärkisijoille päästä,
mutta siitä huolimatta turhan paljon täälläkin tuota väkivalta käyttäytymistä harjoitetaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 21:58

Aika hulluksi on kyllä touhu mennyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 00:24

Ei,Suomi on rauhallinen ,turvallinen linnunpesä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 00:31

Ei sen enempää kuin muukaan maa. Vaikka juuri luin HS:n uutisotsikon: kaksi kuollut ja kaksi loukkaantunut puukotuksessa. Mutta valitettavan usein väkivaltaan turvaudutaan niin kotona kuin kadullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 08:51

Väkivalta-ja rikostilastoissa Suomi pitää aika korkeaa sijaa. Hurskastelua jos olettaa ettei täällä tapahdu rikoksia tai onko joku nini uutispimennossa ettei lue lehtiä eikä seuraa mediaa.

Lisätty: 09.07.2009 - 13:10

Euroopan tasolla Suomi on valitettvasti aika kärkisijoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 17:39

Jokainen maa on väkivaltainen, mutta toiset voittaa toiset väkivaltaisuudessa. Joten siinä mielessä Suomi on väkivaltainen maa, vaikka ei välttämättä ihan kärkipäässä olisikaan. Väkivaltaa riittää aina siellä missä on ongelmaisia ihmisiä ja siellä, missä ei suvaita erillaisuutta. Sääli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2009 - 00:26

Suomessa on muutama "piikki", massamurha tapahtuma joka saa tuollaisen mielikuvan aikaan.
Tilastojen mukaan murhia tapahtuu nyt vähemmän kuin 20-30v sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:57

Sanoisin ehkä että osittain.