miten olet suojautunut tulipalolta kotisi... esim.sammuttimilla , sammutusliinoilla , palotikkailla ja häkähälyttimellä ?

palohälyttimet tarkastaa mieheni joita onkin joka huoneessa kuin myös saunatuvassa ja saunan ylisillä jossa vieras sängyt ovat.., 1 sammutin makkarissa, 1 eteisessä, 1 sammutusliina keitiössä ja sammutin grillin viedesä terassilla , yksi häkävaroitin yläkertaan johtavilla rapusten alapäässä...saunamökissä 1 samutin ja sammutuspeitto.. autotallisa 1 samutin...taidan olla hieman ylireakoiva , mutta pienenä talomme jossa asuimme paloi, joten nykyisin olen hyvin varovainen tulen suhteen , ja talomme on vieläpä puurakenteinen , joten herkkä palamaan jos sit sattuu niin käymän.. toivottavasti ei noita tarvita .....niin juu ja palotikkaat lähtee makkarin ikkunan alta , sekä parvekkeelta..ja tuolla saunamökin ylisiltä lähtee myöskin palotikkaat ikkunan alta...

Avainsanat: tulipalo palonsuojaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 21:46

sammutuspeite...öö missähän se nyt onkaan..jossain eteisen kaapissa..varoitinta ollaan ostettu jo kohta 2 vuotta.

Kysyjän kommentti

haeppas se peite sieltä kaapista ja ostakaa heti ensi tilassa se varoitin.. on se kuitenkin halpa henkivakuutus tuo sijoitus varoittimeen... :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 16:56

Tuonne en kyllä tulipalona enää menisi. Mutta on hyvä olla pieni vaahtosammutin kaiken varalta olemassa. Nykypäivänä niitä saa suhtkot edullisesti ja paloasemalla voi käydä testauttamassa, että sammutin on myös aina käyttökunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:24

Meillä on monissa huoneissa katossa palovaroittimet. mieheni testaa niitä aina välillä että ne toimivat sit jos on tosi tarve kyseessä.alakerrassa on myös vaahtosammutin seinällä myös kaiken varalta. Ulkona on kahdet palotikkaat toiset vievät yläkertaan.toivoa vaan tarvii ettei sellaista tapahdu kuin tulipaloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:33

Hyvin huonosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:59

Palomiehen tyttärenä olen suojannut kotini erittäin hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:07

Palovaroittimia löytyy ja myös häkävaroitin.
Rantasaunalle hankitaan sammutin ja myös autotalliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:10

Kolme palovaroitinta, jauhesammatin sekäsammutuspeite löytyvät kotoa. Mökillä palovaroitin ja häkävaroitin. Veneessä jauhesammutin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:43

Palovaroittimia löytyy ,jauhesammutin ja palopeitto..Onneksi ei ole tarvinnu niitä ainakaan vielä tähän mennessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:56

Varottimilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:39

varoittimia ympäriinsä ja palopeitto keittiössä
(tikkaita ei tarvii kun asuu maan tasalla)

- kotiahan ne ei suojaa, mutta sisällä olevia ihmisiä kyllä -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:44

vakuutuksella,on ainakin joku joka maksaa vahingot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 21:28

Peite on hellan vieressä ja palohälytin katossa.
Palovakuutus on myös voimassa.
Muuta en kai voi tehdäkään...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2009 - 00:24

Palovaroittimia, sammutusliina sekä lisäksi häkävaaran takia häkähälytin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:58

Huonosti, eli en mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 16:45

Taloyhtiön laittama palovaroitin katossa makkarin oven yläpuolella. Ei muita systeemejä. Ja aina minullakin joku palaa. Pesukone, tv, pöytälamppu, ja radiokin savusi. Onneksi ei sen suurempaa ole tapahtunut.