korvaako vakuutus vesivahingon jos hana on jäänyt auki, mutta pyykit oli tukkinut viemärin eikö vakuutus korvaa vesivahingon?

Lisätty: 07.07.2009 - 16:07

On kyllä mittaturva mikä pitäisi kattaa kaikki kodin vahingot, mutta korvaako vakuutus vahingon mikä oli ns. oma moka?, Mutta pyykit oli tahattomasti tukkinut viemärin. Eikö se ole vahinko mikä vakuutus kattaa...?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 07.07.2009 - 15:57

Riippuu varmaankin minkäläinen kotivakuutus on. Täysvakuutus saattaa korvata, ellei ne katso sitä sitten ns. huolimattomuudesta johtuvaksi vahingonksi. Kysely vakuutusyhtiöstä selventää tilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 15:58

Ennalta arvaamaton vahinko, mutta pienellä painetussa saattaa lukea jotain huolimattomuudesta.
Mistä vesi tulvi, pesukoneesta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 16:20

Asunto-osakeyhtiössä ja kiinteistöyhtiössä vakuutusyhtiö korvaa koti-irtaimistolle aiheutuneet vahingot asukkaan omasta vakuutuksesta. Lisäksi on mahdollista saada korvausta sijaisasunnon vuokra- ja muuttokuluista. Sillä ei ainakaan omassa vakuutusyhtiössäni ole mitään väliä oletko jätänyt hanan auki vai et. Vakuutusyhtiö korvaa myös mahdolliset muut esineet, jotka ovat vaurioituneet vesivahingon aikana. Itselleni sattui muuton aikana vahinko kun muutossa mukana ollut kaverini tipautti stereot ja tason asvaltille ja laatikkoon olivat unohtuneet myös kaksiteholasini. Sterot ja taso meinivät rikki, sekä myös lasini. Vakuutusyhtiö korvasi kaikki vahingot ilmoitukseni mukaan ja uusien vastaavien tavaroiden hinnoin vähennettynä käyttövuosi alennuksella -20%, joka määräytyy rikki menneen tavaran iän mukaan.

Koti-irtaimiston vakuutuksesta ei korvata talon rakenteille aiheutuneita vahinkoja, koska taloyhtiön asiana on vakuuttaa rakennus.

Sinun tulee ottaa yhteyttä välittömästi vakuutusyhtiöösi vahingon korvauksien saamiseksi ja mahdollisten vahingon lisätietojen kartoittamisen aloittamiseksi. Korvausten käsittely voi kestää lomakuukausien aikana. Ilmoitus on mahdollista täyttää myös netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 16:22

soita vak.yhtiöön ja kysäseppäs, kun kuitenkin vähän kuin oma moka...mutta toisaalta ei nyt ihan tahallinen , kyllä sen pitäis korvata jos on vaikka kaiken kattava vakuutus.. en kyllä ihan varma...kinkkinen on sulla tilanne kyl...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 16:43

Riippuu vakuutusyhtiöstä, ja siitä millainen vakuutus teilla on voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:34

useimmiten korvaa,rajoituksia voi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:00

Riippuu kuinka laaja kotivakuutuksesi on eli korvaako se myös itse aiheutetut vahingot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:45

Riippuu ihan minkälainen kotivakuutus sinlla on. Soita vakuutus-yhtiöön..niin selviää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 19:43

Korvaus riippuu vakuutuksen laadusta ja siitä tulkitaanko vahinko itse aiheutetuksi.
Kannattaa ensitilassa ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön ja alkaa vastuun selvittely.
Kuinka paljon vettä tuli? Menikö sitä myös talon rakenteisiin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:43

Jos hana on jäänyt huolimattomuutta auki, ei vakuutuskorvauksia välttämättä makseta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 21:36

Uskoisin että ei korvaa.
Kyseessä on oma virhe ja silloin siitä joutuu myös maksamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:58

Voi olla että korvaa voi olla että ei.luulisi kyllä korvaavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:58

vakuutusyhtiössä se viimeistään selviää mitä sinne pienellä kirjoitettuun präntiin on ujutettu, mutta aina kannattaa yrittää ...