Onko kenelläkään kokemusta ilmalämpöpumpusta?

Säästääkö sen avulla lämmityskuluissa ja jos säästää niin kuinka paljon? Onko ollut ongelmia toimivuuden kanssa? Minkä merkkinen teilllä on?

Avainsanat: ilmalämpöpumppu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 15:55

On. Luxus-merkkinen, eli halvimmasta päästä, mutta malliston suuremmasta päästä.
Toimii hienosti. Asennuksen laatu on ehdoton edellytys toiminnalle. Asensin laitteen itse seinälle ja kylmäkoneasentaja kävi kytkemässä.
Sähkönsäästöä en ole mittaillut, koska pääasiallisesti lämmitän takkauuneilla.
Olen haastatellut pariakymmentä ilmalämpöpumpun hankkinutta, eikä kukaan ole katunut sen hankintaa. Ystäväni asensi juuri vesi-ilpon vanhan öljykattilan tilalle. Ensivaikutelma on kuulemma erittäin lupaava.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 15:55

meillä on tuollainen ja isäntä laski , et tuhat kw ois säästöö, mut nyt helteil oli pakko käyttää sitä viilentimenä, joka taas sit kyl kulutti sähköä, mutta ei se päällä ollut kuin sen ajan minkä olimme sisällä, eikä yöllä viilentänyt, kun nukumme yläkerrassa, mutta hyvä peli joka tapauksessa on minusta...

Lisätty: 07.07.2009 - 15:58

siis merkki on panasonic merkkinen jos nyt sit kirjoitin tuon oikein ja sellainen nordik malli eli tehty pohjoisen oloihin...maksoi n. 1240 e ja se sisälsi asennuksen ...ei kallis sijoitus minusta ollut...takkaa ja hellaa käytämme myös , mutta meillä on suorasähkölämmitys, joten tuo pumppu on hyvä sijoituis..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 16:37

Itse hankin keväällä Mitsubishin uusimman mallin ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Sähköpattereita ei ole tarvinnut pitää päällä ollenkaan, mutta ilmastointi ( jos tarvitsee pitää kesällä päällä ) kuluttaa sähköä tietysti jonkun verran ja käytön mukaan. Säästöä arvelisin tulevan lämmityskuluissa talvisaikana noin. 50% , koska esimerkiksi Panasonicin vanhempi malli säästi jo noin. 30%. Suorassa sähkössä ja yösähkö mukaan lukien säästö olisi jopa noin. varovaisesti arvioituna 4 000 - 4 500 kw/vuosi.
Hinta valmiiksi asennettuna ja säädettynä oli 2 000 €. näin siksi, kun en tarvinnut sitä edes itse maksaa.
Suosittelen ehdottomasti ja on hyvä sijoitus mikä hankkii itse itsensä takaisin vuosien aikana nopeasti. Huollot on helppoja ja nopeita tehdä, eikä Mitsun uusimalli ole edes jäätymisherkkä talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 16:43

On, ja suosittelen muillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:34

Toimivat hyvin , mutta meteliä pitävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:01

Poikani rakentaa juuri taloa ja sinne tulee lmalämpöpumppu, kehuvat sitä hyväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:46

Tyttärellä on ja on tyytyväinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 00:23

Minulla on Egyptissä, ja on tarpeellinen tammi-helmikuussa lämmitykseen ja huhtikuussa viilennykseen. Makuuhuoneeseen en sitä haluaisi, koska se naksuu ja humisee koko ajan. Muuten ihan OK. Merkkiä en muista. Maksoi n. 1000 €.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 23:34

Kyllä niillä säästää, mutta koska niissä on huimia eroja niin kannattaa ennen ostoa perehtyä vertailuihin joita jotkut tahot tekevät. En nyt muista mikä lehti vertailun oli tehnyt mutta ehkä googlettamalla löytyy. On niinkin, että huonoimmat merkit kuluttaa tietyissä olosuhteissa huomattavasti enemmän sähkö kuin toiset. Tutki ihmeessä tehtyjä vertailuja, jos vain niihin käsiksi pääset.