Mites muuten napsulaisten kesäfiilikset? Itse täällä onnesta ymmyrkäisenä ja ihan täpinöissä. Uuden kasvihuoneen pohja kaivettu!

Näin ne unelmat alkavat toteutua...pikku hiljaa, kun jaksaa uskoa, toivoa ja odottaa.
Siitähän tulee sellainen oleskelutila myös joten toivon mukaan elokuun pimenevinä iltoina siellä istuu kaksi ihmistä kynttilälyhtyjen valossa haaveilemassa ensi keväästä ja uudesta kasvukaudesta. Voi, missä se uusi kevät viipyy...?

Lisätty: 07.07.2009 - 16:14

Kiitos Papiti vinkistä...nyt meidän vanha matonpesuheteka saakin uutta käyttöä..heh, heh. Kasvihuoneessa kahdestaan, romanttisessa mielessä hetekalla tuijotellaan ensi syksyn tähtitaivasta...no voi että, kyllä nyt elämäntoveria naurattaa.
Nyt vaan kaikki napsulaiset suunnittelemaan uusia , vihreitä "parisuhde" huoneita.

Avainsanat: unelma mieliala tunnelma haave

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 15:29

Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty!
Sinne kannattaa vetää roikalla sähkö, että voi kiehauttaa siellä kahvit. Ajatteleppa sitä tuoksua...
Sinne voisi viedä vaikka vanhan sängyn ja lämmittää sitä pikkuisen lämpöpuhaltimella, että on mukava ihailla tähtiä selällään, kuun uudet lasit ovat vielä putipuhtaita.
Tuo on parempi ajatus, kuin jäähotelli konsanaan.
Itse suunnittelin avantouimarina uima-allasta, jonka olisin kattanut lämpölasilla. Tontilla ei vain tahdo löytyä sopivaa tilaa. Täytyyköhän katsella uudelleen? Reunoilla voisi kasvatella tomaatteja tms.
Tässä jonkun toteuttama viritelmä. kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori...91orig.jpg
Kuvassa näkyy kasvihuonekin, mutta toteutus ei ole ihan viimeisen päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 15:41

Kuulostaapa ihanan romanttiselta! Niin ne unelmat vaan tuppaa toteutumaan.
Minä olen itseeni oikein tyytyväinen, kun olen koko päivän siivonnut ja saanut omasta mielestäni todella paljon aikaan. Kirpparillekin jo kuskasin autolastillisen meille itsellemme tarpeetonta, mutta vielä kuitenkin ihan ehjää tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2009 - 15:55

Ihan rupesi hymyilyttämään kun rakensimme siskoni kanssa kasvihuoneen päähän hyllyn ja laitoimme sinne erivärisiin purkkeihin kukkia. Ikkunaa kiertämään vielä tekoviherköynnös. Siinä minä sitten keksin että tännehän saa viihtyisän oleskelunurkkauksen kun vielä laitan lattian sille kohtaa ja tuon sinne vanhan korituolin. Aamuaurinko lämmitäisi kummasti.
Mutta ei tuo nyt oikein fiilistä tuonut. Lämpenevät päivät ja lisääntynyt auringonvalo sen paremminkin tuo. Ostin eilen viisi uutta aurinkokennovaloa tuonne pikkualtaan ympärille ja nekin piristivät kummasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 16:19

onnea sinulle ja kasvihuoneelle , itse uneksin maakellarista , jossa ois sellainen kukkais katto tai mansikka katto.. no uneksia aina pitää... säästänkin jo sitä varten , mutta hitaasti tuo pankki täyttyy kyl, onnellinen olen nyt kun sain vihdoinkin nuo matot pestyä, eikä niitä ollut kuin 20 tosi isoja 4 ja loput käytävän mattoja ja pienenpiä mattoja...nyt kyl mietin mistäkös tuollaisen määrän mattoja olen lattialleni laahannut..meil on kyl pliukkaat lattiat, et noilla sitä liukkautta sitten olen estellyt.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 16:44

Onnittelut sinulle ja uudelle kasvihuoneelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:03

Vaikka sataa ja tuulee, meininki on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:52

Minun avomaalta oli salaatit menny parempiin suihin mokomat jänikset,kun popsivat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 00:46

Onnea vain haaveesi toteutumiselle. Kasvihuone on kiva harrastus, kaikki kasvaa siellä niin nopeasti, sisällä on lämmin työskennelleä tai vaikkapa vain olla ja ihastella. Meillä oli kyllä myös hyttysiä siellä kasvihuonessa ihan kiusaksi asti. Yritä saada ne pois sieltä rauhaasi häiritsemästä. Minulla on parhaimpina aikoina ollut kaksikin kasvihuonetta, joissa kasvatin kasvihuinekurkkua, avomankurkkua ja tomaatteja ja muita hyötykasveja. Kurkkuja tuli muillekin jaettavaksi. Persiljan juuret kelpasivat myyrille. Maissi ei oikein meinannut mahtua koko huoneeseen. Peruna teki paljon vartta ja vähän perunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 13:59

Kesäfiilikset oin suht korkealla, mitäs sitä kun kesä on kuitenkin lyhyt ja vain kerran vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 10:00

kesäfiiliksissä ei vikaa ja kiva että sinäkin olet täpinöissäsi, ite vaan tota rantaa ihaillu vähän joka suunnasta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 16:40

Fiilikset on mukavat. Toissapäivänä löysin ekat kanttarellitkin. Hyviä olivat.