Voiko toisen matkanjärjestäjän retkille osallistua?

Olemme menossa Tjäreborgin järjestämälle omatoimimatkalle Antalyaan, eli matkanjärjestäjä ei järjestä retkiä kyseisessä kohteessa. Sen sijaan Deturilla on mielenkiintoinen retkivalikoima Antalyasta, eli voimmeko ilmoittautua Deturin retkille vaikkemme muuten olekaan tällä reissulla missään tekemisissä kyseisen matkanjärjestäjän kanssa? Onko kellään kokemuksia?

Avainsanat: antalya tjäreborg detur retket omatoimikohde

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 13:28

Jos tuo on teillä ns. omatoimimatka kannattaa kysyä Deturilta suoraan. Käytännöt vaihtelevat kovasti eli yleisimmillä Suomessa toimivilla matkanjärjestäjillä on yhteisretkiä (AM ja FM).
Detur on kait turkkilaisten omistama ja kait heillä siellä paikan päällä on jokin toimisto josta voi myös ostaa retket. Turkista en tiedä mitään kuinka siellä toimivat. Kävin juuri eilen FM:n toimistossa ja sivusta kuulin erään toisen asiakkaan tiedustelevan erinäisiä asioita liittyen matkaansa ja virkailija sanoi että moni asia selviää paikan päällä, koska eri maissa on eri käytännöt.
Retkille ei yleensä ole suurta tunkua eli raha kelpaa kyllä.
Jos olette kielitaitoisia luulisi Turkissakin olevan kansainvälisiä retkiä joilla kielenä on englanti tai saksa.
Detur matkanjärjestäjänä on pienoinen kysymysmerkki...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 13:18

kannattaa ihan soittaa ja kysyä vaikka jo täältä kotosuomesta ja sitten jos se käy niin tilata se matka, me olimme viipurissa omatoimimatkalla ja kyllä siellä oltais voitu mennä ohjatulle kiertoajelulle jos oltais haluttu ja satamaankin pääsimme toisen yhtiön bussissa, kun oli tilaa...et kyseleppä vain sieltä sitten..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 13:45

Yleensä onnistuu. Tosin, jos retkelle lähtijöitä on ruuhkaksi asti,etusisjalla ovat tietysti juuri ko. matkatomiston kautta matkansa ostaneet. Itse olemme osallistuneet Aurinkomatkojen retkelle vaikka matkanjärjestäjä oli Finnmatkat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 13:57

kaikille retkille ympärimaailman pääsee kun on valmis maksamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2009 - 15:50

Varmaankin voi, mutta myös sellainen vaihtoehto on, että ostaa kadulta suoraan myyntipisteistä järjestettyjä matkoja. Ovat huomattavasti halvempia. Sitä en osaa sanoa onko kaikkialla, mutta esim. Phuketissa se tulee huomattavasti edullisemmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:06

Kyllä voi, jos sillä on kivempi retki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:19

Asia selvinnee parhaiten ottamalla yhteyttä Deturin toimistoon ja kysymällä. Toinen vaihtoehto, hyvä sellainen, on osallistua kansainvälisille retkille jotka ovat yleensä hyviä ja suosittuja. Opastuskielenä useimmiten englanti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:54

toki voi ja myyvät mielellään jos vain tilaa (bussissa) löytyy, joskus saattavat haluta vähän isompaa hintaa 'ulkopuolisilta'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2009 - 16:34

Jos ei omasta takaa Deturin retkibussi tule täyteen, niin varmaankin ottavat sivullisia.