Löytyykö jonnekin alpeille sopivia patikkamatkoja 64-vuotiaalle miehelle; kävelee löntystellen, siis ei pitkiä päivämatkoja?

Avainsanat: bad gastein itävalta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 18:07

Patikoi vain kotinurkilla, ettei satu mitään ikävää.

Kysyjän kommentti

Muutama sana ja oli huumoria mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 14:40

Bad Gasteinissa on suuria jyrkkyyseroja joka paikassa, rinteeseen rakennettu kylä joten en suosittele muille kuin hyväkuntoisille- ja kinttuisille. Tosin olihan siellä ainakin pari promenadia joita varmaan pystyt kävelemään. Kaiser Wilhelmin promenadia kävelimme. Oikein hienot maisemat ja kaunista, upeaa metsikköä välillä. Mayerhofen olisi ehkä parempi..tosin sielläkin vaellukset ovat aika vaativia. En tiedä muuten kuntoasi, mutta ainahan voi reittinsä valita sen mukaisesti. Bad Gastein oli niin upea paikka, että sinne haaveilen meneväni uudestaan. onhan Itävallassa monia hyviä kohteita, mutta en ole niissä käynyt. Nuo kaksi edellä mainitsemaani ovat lähellä sydäntäni ja on kunnon alppimaisemaa.

Lähteet:
omat matkat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 20:27

Patikointi- ja vaelluskohteet Alpeilla ovat usein joko melko tai hyvin vaativia. Huonojalkaisen kannattaisi miettiä muita vaihtoehtoja. Yhtenä vaihtoehtona Alpeille saattaisi olla Madeira. Siellä paikalliset kastelukanavat (levadat) tarjoavat eritasoisia reittejä eritasoisille patikoijille.

Mikäli Madeira herätti kiinnostusta, kannattaa kääntyä sinne matkoja järjestävien matkatoimistojen puoleen ja selvittää eri mahdollisuuksia. Matkatoimistoja ovat mm.
- Aurinkomatkat
- Finnmatkat
- Hispania

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 21:48

Bad Gasteinissa oli myös ns. botanik-ryhmä, jossa tosin oli ruotsalaisia eläkeläisiä. Eivät menneet mitään huikeata vauhtia, vaan nautiskelivat olemisestaan. Kysele STS Alppimatkoilta.