Mistä sanonta ”matti kukkarossa” tulee. Kuinka Matti voi mahtua kukkaroon?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 11:50

Matti on niin pienen pieni, että mahtuu joka paikkaan.. *no just joo*

Kysyjän kommentti

"Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla."
Matti tunteikkaasti kommentoi Ilta-Sanomissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 00:15

Sitä ei taida tietää Erkkikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2009 - 00:27

Kai tuo on lähtenyt jostakin köyhästä Mattinimisestä miehestä tuo sanonta. Matti kukkarossa = rahaton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 00:57

siinä sinulle matti kukkarossa :D

www.riemurasia.net/jylppy/me...p?id=43485

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 02:06

Polliisiautooon mahtuu iso joukko, kun on torvi katolla, kaksi sisällä, asiakkaalla Otto päällä, Matti kukkarossa, Yrjö sylissä, Eriksson taskussa. Usko, Toivo ja Onni ovat pettäneet, mutta Lempi silti leiskuu, kun on Herra mielessä, kun on Suvi ja Aamu, Tuuli ulvoo, sekä Meri myrskyää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:31

Iso pitää ainakin Sirkalla kukkaron olla, jotta Matti sinne mahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:36

En minäkään tiedä, mutta kyllä hyvät naurut sain terttuinkerin linkin kautta, kiitos siitä :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:38

Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä.

Lähteet:
hikipedian sananlasku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:45

enpäs tahtois mattia (nykästä) kukkarooni, mutta olipas hauska kuva ja sain naurut kiitos myöskin täältä kuvan laittaneelle..terttuinkerille... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 14:55

rahapussillani on anoreksia kun sieltä ei edes mattia löydy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:41

Kyl se on jyrki siellä kukkarossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:17

No Matista on väännetty kaikenlaista..Matti patti karvalakki, aidan yli heitettiin,kissanpaskalla peitettiin. Miksei siis myös Matti kukkarossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 22:17

Niinpä...
Eipä se kenkäkään yleensä mene jalkaan vaan jalka kenkään,
vaikka aina sanotaan "laita kenkä jalkaan".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 01:09

Joku verokarhu-matti se varmaankin on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 18:42

Alla mainitulta sivulta:
Mistä sitten sanonta ”matti kukkarossa” tulee? Raamatustapa tietenkin. Matteuksen evankeliumi loppuu sanoihin ”minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti”. Saksassa ”Matthäei am letzten”, ´Matteus lopussa´, tarkoittaa henkistä tai taloudellista loppua. Kun rahat ovat loppu, Matti on kukkarossa.

Lähteet:
www.parkkinen.org/kolumni38.html