Kutsutko usein vieraita kotiisi ? Siis joitain tuttavia ja ystäviä, ei perheenjäseniä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 18:20

Harveemmin - kähmivät vain mun rakkaita tavaroitani.

Kysyjän kommentti

Eihänä sellaisia vieraita kotiinsa voikaan kutsua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 23:25

en. harvemmin meillä kukaan edes käy. no tänään kävi isukki ja mummo kun ne oli täs lähellä ostoksilla ja niiden piti päästä vessassa käymään.
silloin tuli kutsuttua kavereita kun vietin railakasta aikaa..nykyään se on jäänyt...yleensä tyypit kysyy itse että saax tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 23:29

Harvoin kutsun ketään meille kylään. Ystäväni saattavat tulla tupsahtaa käymään aina joskus kutsumattakin. Sellainen on mielestäni parasta, ei tarvitse valmistautua mitenkään erikoisesti, vaan ottaa vastaan sellaisena kuin senhetkinen tilanne on. Siis " vieraat tulee ajallaan ja talo elää tavallaan".Kaukaisemmat tuttavat kyllä ruukaavat ilmoittaa tulostansa, koska sitten yöpyvät meillä ja varaudun sitten eri tavalla niin ruoan kuin juomienkin suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 23:47

Tosi harvoin, mikä johtuu siitä, että silloin kun olen kotona haluan olla omassa rauhassa ja vaikka lueskella tai katsoa telkkaa. Päivällä saa keskustella ihmisten kanssa aivan tarpeeksi. Sitä paitsi nämä vierailut tahtovat olla sitä "saman jauhamista" eli mitä "sulle kuuluu?"...tyyliin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2009 - 00:23

Minulla on niin nohevia ystäviä että he osaavat tulla ihan kutsumatta. Kysyvät vain puhelimella etukäteen olenko paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 02:35

Sama juttu päivät olen ihmisten parissa, niin illat ja viikonloput haluan pyhittää vain itselleni. Mutta kutsun kyllä toisinaan vieraita, ja silloin juhlitaan, ja poristaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 08:30

Kaupungissa ei ole tapana vierailla toistensa luona kovinkaan usein. Kahvilassa tai ravintolassa tavataan ystäviä ja tuttavia kyllä. Maalla bvapaa-ajan viettopaikalla on kyllä naapureiden kesken kanssakäymistä eli on vuotuisia juhlia kuten rapukestit, syysjuhlat, pihatalkoot jne. Osaan niistä tulee iso vierasjoukko, meillä syysjuhlassa n. 25 vierasta. Pidän kestien järjestämisestä, sellaisten isompien.
Vieraita ei varmaankaan halua illalla kotiinsa kun työ on sellaista että ihmisten kanssa joutuu (tai saa olla) tekemisissä todella paljon.
Olen mukana erilaisissa harrastustoiminnoissa ja niissä tapaa taas toisenlaisia ihmisiä.
"Yhtä tyhjän kanssa" juttelua en kaipaa eli pinnallista seurustelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:28

Harvemmin. Päivät täynnä muuta puuhaa kuin vieraitten passaaminen, ja asunto entisestään kutistunut, vain kaksio, yövieraita ei varsinkaan.
Isommassa kämpässä kun asuimme, kuuluin sohvasurffaajiin, ja oli milloin mistäkin maasta vieraita parin yön verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:34

Ehka kerran tai kaksi kuukaudessa. Kesällä on mukava grillailla ja viettää aika ulkona isommankin vierasjoukon kanssa. Talvella se on enempi sitten sellaista illanistujais tai kahvittelutouhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 10:00

kyllä, minun paras kamuni asuu melkein 100 km päässä niin olaan vuoroin vieraissa ja oikein sitten muutaman päivän kerrallaan...niin ja muitakin ystäviäni jäävät yökylään aina vällillä, myöskin tästä läheltä poikkeevat , kun täälläpäin käyvät. ..aika usein on jotain yökyläläisiä, kesä aikaan enenmän, kuin talvella, mutta välillä on kiva passata vieraita ja suunnitella kaikkea hyvää syötävää ....minulla on vielä siitäkin kivoja yökyläläisiä, että he osallistuvat tiskaukseen, ruuanlaittoon ja kodin järjestyksen pitoon, he eivät sinänsä rasita minua laisinkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 10:10

Ei kovin usein... kun tavataan kavereiden kanssa niin mennään usein ravintolaan syömään ja samalla siinä höpötellään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 10:33

kyllä voisi sanoa ystävistä joku käy joka päivä

Lisätty: 07.07.2009 - 10:33

ilman erillistä kutsua ne vaan tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 11:52

Noo, en hirveesti kutsu ystäviä/tuttavia kylään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 14:20

Aika harvoin, ehkä kerran kuussa. Luulen että kutsuisin useammin mutta asun poikaystäväni kanssa, joten hänetkin pitää ottaa huomioon. Jos asuisin yksin luulisin että kavereita kävisi luonani harva se päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 15:23

Tosi harvoin. Viihdyn yksin ja nyt kaksin. Työnihän on olla ihmisten kanssa joten vapaalla olen mahdollisimman pienellä porukalla. Nuorempana olin ehkä hitusen verran enemmän sosiaalisempi, mutta nyt tekee mieli juosta metsään jos kuulen, että olis vieraita tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:43

Harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:04

Tosi harvoi tulee kutsuttua vierait kylään kotiimme. Joskus kyllä mutta ei usein koska on aika raskasta passailla vieraita. on mukava viettää iltaa oman perheen kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 18:15

kyllä sitä aina pyytelee käymään useitakin ystäviä kyläilee, mutta se on eri asia pääseekö ne kylään. jos eivät pääse, sit myö mennään itse kylään :D. tapana on kyllä sit ottaa kaikki takaisin kesällä ja pitää isommat kaveri kinkerit, johon on sit lähes kaikki kutsutut tulleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2009 - 22:29

Yleensä tapaan ystävät harrastusten parissa.
Muutama kävi aikoinaan kylässä joka päivä,
siinä oli yksi syy muuttoon...
Ei sitä kestänyt lapsi enkä minä, puhe oli turhaa
näille jästipäille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 14:01

En kauhian usein kutsu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2009 - 09:44

ei paljoa tarvitse kutsua, tarpeeksi sellaista porukkaa joka pistäytyy noin vain ...