Joko alkaa sikalenssu huolestuttamaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2009 - 08:53

Kyllä faktaa on se että aika moni siihen sairastuu. Vakavasta asiasta on kyse eikä tulisi mieleenkään lähteä Meksikoon tai Amerikkaan tautia varta vasten hakemaan. Eristyksissä oleminen ei varmaan ole kivaa.

Lisätty: 09.07.2009 - 13:09

Nyt sanotaan että tauti on päällä isommassa määrin jo parin viikon kuluttua.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 22:26

no terve kun olen, niin eipä ole tullut oikeastaan tietoon syytä erityiseen huoleen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 22:28

Ei nyt vielä ainakaan,mutta katsotaan jatkossa onko syytä huoleen. Toivottavasti Ei..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 22:36

ei vielä, vaikka lisääntymään päin on noita tapauksia. aatella kuitenkin että ihmiset matkustaa niihin maihin joissa se tauti tarttuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 22:41

Tauti kun tauti, se iskee jos sikseen on. En rupee muuttaan elintapoja/oloja yhden uuden taudin takia. That´s it!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 23:04

Juu, tänäänkin oli vähän nuhaa. Pitäisiköhän mennä jo lääkäriin ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2009 - 00:19

Täällähän oli silloin kun siitä tiedotusvälineissä ensimmäisiä kertoja puhuttiin aika moinen hätä ja huoli yhdellä jos toisellakin. Sittemmin ollutkin hiljaista sillä tautirintamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 00:22

No kun ei sitten vieläkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 00:27

Vakava asia ja vakava tauti on varmaankin kyseessä.

Tällä hetkellä vain tuntuu että tämä tauti aiheuttaa todellista vaaraa Suomessa lähinnä ihmisten mielenterveydelle. Tauti on jyllännyt jo monta vuotta ja vasta muutamia satoja ihmisiä maailmassa on siihen kuollut. Vaan kohke ja kohu on kova, ja kovenee näköjään koko ajan.

Viimeisimpiä huipennuksia sai tänään lukea keskustelupalstoilta - siellä ihmiset ihan aikuisten oikeasti pohtivat tällaisia:

- uskaltaako ostaa uuden untuvatoppatakin? Voiko siitä saada tämän taudin?
- uskaltaako enää pelata sulkapalloa? Voiko aidoilla sulilla varustetusta pallosta saada tämän taudin?
- uskaltaako enää ostaa pääsiäismunia - siis suklaamunia? (huh huh, ilmeisesti jokin suklaakana on näitä muninut?)

Itse huomasin kaupassa käydessäni sellaisen omituisuuden, että esim. Poutun valmistamaan nakkipakettiin oli ilmestynyt huomiota herättävä kirkuvan punainen tarralappu. Tarrassa oli teksti TUOTE EI SISÄLLÄ BROILERINLIHAA!

Mitähän seuraavaksi? Uskaltaako pikku pilteille lukea iltasatua jossa mennään höyhensaarille?

Itse en ole huolissani taudista. Jos saan sen niin harmittelen: miksi sikalenssu, eikä lottovoitto?

Hurjattalle suosittelisin kyllä pikaista hakeutumista lääkäriin heti huomisaamuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 02:48

Ei hirveästi huoleta, mutta jonkin verran kyllä. Vaikka onkin erittäin vakava tauti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 09:37

Ei huolestuta,mutta viimeksi eilen muistutin tuota junioria pesemään kätensä entistä useammin ja huolellisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 10:10

ei nyt sillai mitenkään et oisin huolesta sekaisain, kyllä ihmetyttää vain , et joka vuosi tulee jotain uusia lentsuja ja tuntuvat olevan pahoja, kun jopa henkiäkin menee, mutta ei se auta ketään jos minä täällä kaikista huolta kannan vaan elän päivän kerrallaan ja funtsin sit kun osuu kohdalle, toivottavasti ei tänne yltäis, mutta eipäs tuota tiedä, jos kaupassa käydessä joku aivastaa ja fiuu pisarat lentää kohti, niin siinä sitä voi olla lentsu tai sikalentsu.. eihän noista koskaan tiedä, missä se tarttuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 14:22

Ei oikeastaan. Vaikka onhan tartuntojen määrä lisääntynyt suuresti Suomessakin. Mutta jos sellaisen saa, niin onhan siihen vastalääkkeitä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 17:45

Ehei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:07

No eipä ihmeemmin kyllä. Kun ei tiedä mistä kaikesta niitä tartuntoja voi saada. ulkomailta niitä ainakin kulkeutuu ihmisten mukana. olen sen kuullut uutisista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:24

On.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 22:05

kieltämättä vähäsen. en kyl ala kulkemaan mikään suojus naamalla. käsien hygieniasta pidän huolta säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.07.2009 - 14:02

No ei.