Millaisen kohtauksen sokeritautinen voi saada? Miten kohtauksen sattuessa pitää toimia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 13:04

siinä shokin vaara jos ei saa apua ajoissa, mutta anna vaikka sokeria tai hunajaa, jos on tajuissaan jossain määrin, soita äkkiä 112 ja kysy neuvoa sieltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 13:09

Nykyään siitä käytetään siis nimeä Diabetes :-) Eräs tuttu, jolla on diabetes, antoi aikanaan hyvän neuvon: maito/tuoremehu paras apu. Ei mitään karkkia, sokeripalaa tms. mihin voi siis tukehtua, jos kohtaus on jo menossa.

Lisätty: 06.07.2009 - 15:59

En suosittele sitä sokeripalaa edelleenkään :-) Mielummin jotain makeaa nestettä... olen itse hoitotyössä antanut asukkaalle aluksi appelsiinimehua ja se on auttanut nopeasti... tottakai jos ihan kunnon kohtaus tulee niin 112.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 14:24

diabeetikkolla voi olla elimistössä joko liian paljon tai liian vähän sokeria molemmista ongelmia,paras apu on kun soittaa heti 112,sieltä neuvotaan

Lähteet:
oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 14:27

Olen minäkin kuullut että siinä saa sokerisokin ja pitäs vaikka antaa ihmiselle silloin sokeripala suuhun tai jotain makeaa. ja soitaa nopeasti ambulanssi paikalle. tai sit suoraan hälytyskeskukseen 112 sieltä annetaan neuvoja että mitä pitää tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 17:52

Joskus saattaa diabeetikon sokeritasapaino häiriintyä, joten se saattaa laskea liian alas, jolloin voi tulla suurta vasymystä tai melkein tajuttomuutta. Silloin hyvänä ensiapuna nostaa veren sokeripitoisuutta on antaa mehua potilaalle. Muissa ongelmissa on otettava yhteyttä hoitohenkilökuntaan, joka osaa neuvoa, mitä tehdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 03:22

Sokeria ja soitto hätäkeskukseen, riippuen tilanteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:46

Menee shokkiin ja sen jälkeen koomaan.Jos on tajuissaan, niin sokerivettä suuhun ja äkkiä, muuten sairaalaan.

Lähteet:
Koulutus