Mitä tarkoittaa "kaikki oikeudet pidätetään"? Eikö ole enää mitään oikeuksia tämän jälkeen vai pidätetäänkö henkilö heti?

Ilmoittaako poliisi sinulle tämän ennen pidätystäsi ja sinulla on oikeus vielä yhteen puheluun ennen vankilaan viemistä? Kenelle saat soittaa viimeisen kerran? Vaimolle, isille, äidille vai rakastajattarellesi? Käräjäoikeus edessä, rikos ja rangaistus?

Lisätty: 06.07.2009 - 12:21

Siis pidätetäänkö joku tuote?

Lisätty: 06.07.2009 - 12:52

Siis kilpailuun osallistuneiden kokonaan tai osittainen kopiointi on kielletty ilman asianosaisten lupaa?

Avainsanat: hovioikeus työtuomioistuin käräjäoikeus tuomio vankila rangaistus rikos raastuanoikeus kakku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 13:37

just niin, oikeudet pidätetään ja vääryys rehottaa,
jotkut tulkitsevat asian niinkin että 'copy right' tarkoittaa 'kopioi oikein'

Kysyjän kommentti

Oikeudet pidätetään ja vääryys rehottaa, sepä se. Oli miten oli, vääryyttä on tietysti vastustettava henkeen ja vereen. Kopioi oikein, jossa taas päinvastoin neuvotaan ja opastetaan ihmisiä oikealle tielle.

Amerikassa kaikki on paljon tiukempaa, kuten Floridan osavaltion lakien mukaan mies ei saa suudella vaimonsa rintoja, eikä julkisilla paikoilla saa piereskellä lainkaan kello 18:n jälkeen. Seksuaalinen kanssakäyminen villisian kanssa on kielletty, eikä se ihmisten keskenkään ole sallittu kuin lähetyssaarnaaja-asennossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 12:17

Oikeudet johonkin tuotteeseen pidätetään alkuperäisellä toimijalla. (Vähän hankala sanoa sitä mitä tarkoitan).

Lisätty: 06.07.2009 - 12:51

Jumppis sanoi sen mitä minä yritin myös kertoa. Ei ole henkilön pidättämisestä kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 12:36

Katso Suomen parhaat verkkosivut:
www.suomenparhaatverkkosivut...keudet.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 12:51

"All rights reserved" -lauseen parempi suomennos olisi "Kaikki oikeudet säilytetään itsellä".
Ennen muinoin tekijänoikeudenalaisiin tuotteisiin tuli lisätä teksti "All rights reserved", mikä tarkoitti, että tuotteen kopiointi-, jakelu-, levitys- tms. oikeudet pidettiin itsellä eikä tuotteen ostaja saanut siihen kuin omistus- (hallussapito-) ja käyttöoikeuden. Myöhemmin muut sopimukset ovat huolehtineet siitä, että oikeudet säilyvät muutoinkin, ilman että sitä tarvitsee erikseen ilmaista.
Siis kirjallista tai taiteellista tuotosta ei saa ilman oikeuden omistajan lupaa kopioida, vaikka tuota mainintaa tuotteesta ei löytyisikään.

Lähteet:
en.wikipedia.org/wiki/All_ri...s_reserved

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 12:53

Kiinni otetulle ei kuitenkaan tarvitse varata tilaisuutta ilmoittamiseen, jos hänet vapautetaan 12 tunnin kuluessa kiinni ottamisesta ja tilaisuuden varaamiseen ei ole erityisiä syitä.

www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...6/20060841

jenkkileffoissa varmaan on eri systeemit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 18:02

Kopiointi- ja esitysoikeuksistahan tuossa on kysymys, esimerkiksi levyjen ja nuottien kohdalla tekijä pidättää itsellään kaikki oikeudet tuotteen julkaisuun ja levittämiseen. Tähän oikeuteen perustuu TEOSTO:n keräämä maksu, jonka se sitten jakaa esiintyjien kesken. Olen itsekin saanut nauttia tällaisista tuloista niiden kuorolevyjen osalta, joissa olen ollut mukana nauhoituksissa. Kerran tällainen levy oli tuottanut sievoisen summan rahaa, ja koska kuoro oli jo lopetettu, niinrahaa vain kasaantui tilille. Kerran sitten joku viisas päätti kerätä kaikki kuoron levyllä laulaneet henkilöt mahdollisuuksien mukaan kokoon, ja tarjosi illallisen ravintolassa koko porukalle. Joten oikeuden syödä saimme pitää itsellämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 03:19

Ei kopsu, myynti, eikä vuokraus mahdollisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:48

Ei mitään oikeuksia jaella tuotetta eteenpäin.