Käykö joku Napsulaisista hankkimassa lisäansioita mansikka-tai hernepelloilla?

Siitä tieneaisi aika kivasti, mansikasta maksetaa 5 euroa kilo ja päivässä poimii monta kiloa.

Avainsanat: lisäansiot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.07.2009 - 13:14

En enään käy. Joskus vuosia sitten lapsena olen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 12:51

Ei minua huolittaisi ainakaan herneenpoimintaan sillä minä syön kuormasta. Mansikat saattaisivat mennä melkein kaikki myyntiin asti minun vakastani.
En ole koskaan ollut eikä minusta sellaiseen olisikaan enää eikä ne vanhuksia pelloilleen palkkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 13:58

En ole koskaan jaksanut poimia marjoja, siis minkäänlaisia. Herneitä tulee nyt omasta takaa niin paljon, että voi jo käydä työstä. Mansikoita on meillä muutama puska, mutta kyllä niissäkin riittäisi töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 14:28

Selkä ei kestä ja annan sen homman mieluummin nuorille kun kesätyötkin on tosi tiukassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 14:48

Ainahan lisätienestit olisi plussaa. Ei ole kuitenkaan tullut käytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 15:27

paikkani olen luovuttanut jo vuosikymminiä sitten nuoremmille ja notkeammille ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 16:54

Nuorena olessa se oli ns.pakkopullaa nyt voi valita, kiitos ei, enää vuosikymmeniin....keskityn pelkästään poimituiden mansikoiden syöntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 17:12

nuorena likkana olin mansikka sekä hernepelloilla, mansikkan poiminta urakkani loppui lyhyeen, kun sain kovan kuumeen syötyäni niitä mansikoita roppakaupalla ja isä haki urakoitsijan kotiin kesken päivän..joten nykyisin saa nuoriso poimia moiset marjat minun puolestani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.07.2009 - 18:52

En mie ainakaan käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 19:33

Ei tule,mutta akanaan lapsen lapset kävivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 20:21

en käy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.07.2009 - 14:12

Eipä ole tullut kokeiltua tätä lajia laisinkaan. Ja kokeilematta jääkin. Tällainen vanha mummo jäisi nuorempien ja ketterimpien jalkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 21:51

En jaksaisi enää sitä hommaa. Vaan alle parikymppisenä tuli monta kesää mansikkamaalla vietettyä ja yhtä monta kertaa siellä selkä poltettua. Raskasta työtä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:15

Joka päivä.