Onko kokemuksia Molluskoista eli ontelosyylistä?

Mietin tässä vain, että miten ne saa pois ilman, että siihen jää punainen laikku? En ole raapinut tai hangannut näppylöitä, vaan ne on kuivuneet ja lähteneet itsestään ja niiden tilalle tulee aina uusia entisten viereen. Ja hävinneistä näpyistä jää jäljelle inhottava punainen jälki.

Avainsanat: molluska ontelosyylä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2009 - 18:40

Pojallani niitä oli. Kokeilimme sekä apteekista että luontaistuotekaupoista saatavia tuotteita huonolla menetyksellä.Sitten ne kaikki katosivat kerrallapois kuin taikaiskusta. Jäljelle jäi pienet punaiset pisteet, jotka nekin katosivat alle viikossa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.07.2009 - 02:36

Ei varsinaista, mutta yhtä epääilen. Lääkäri kun palaa lomalta saa poistaa sen samalla kuin muutaman luomenkin. Syylän ympäeillä on punainenrangas ihossa ja se tipuu pois ja lasvaa uudelleen.
www.tohtori.fi/?page=4702652...id=3243026

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 03:02

Omahoito

•Voit jäädä odottelemaan, että ne paranevat itsestään.
•Rasvaa perusvoiteella kuivaa ihoaluetta. Kortisonivoide ei sovellu molluskojen hoitoon.
•Ja haluat ne poistettavan, tehokkain tapa on nyppiä ne pois ns. molluskapinseteillä tai puhkaista injektioneulalla lääkärin vastaanotolla. Ennen poistoa lapsilla voidaan käyttää puudutusvoidetta tai -laastareita, jotka asetetaan molluska-alueille tuntia ennen toimenpidettä.

Milloin lääkäriin?

•Ihoalue tulehtuu.
•Ontelosyyliä on kasvoissa ja silmäluomissa tai muissa hankalissa paikoissa.
www.poliklinikka.fi/?page=26...id=7951044

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 09:25

Ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta olen kuullut, että Osterivinokaskapselit VOIVAT auttaa. Jotkut puhuvat myös Siitakesienikapseleista.

kaksplus.fi/keskustelu/t35850

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 12:19

On.Lapsilla oli niitä kouluaikoina. Niihin on lääke ja ne nypitään pinseteillä pois.Ovat hyvin tarttuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 12:22

Ei ole kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 19:30

no ei olen vielä niin nuori ettei ole tullut XD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 21:26

Meillä on ollu ihan kauheasti niitä nuorimmalla tytöllä. Siitä on jo kauan aikaa.Lääkäri uhkasi poistaa ne , kunhan kesä on mennyt ohitse. Olivat tosi kovasti tulehtuneen näköisiä. Sitten lääkäri antoi neuvon, että niille pitää antaa aurinkoa niin paljon kuin vain mahdollista. Niinpä onneksi silloin sitä olikin saatavilla ja sitten, kun kesä oli mennyt olivat myöskin molluskat lähes tyystin poissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:19

Ei ole suojelukohteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 22:06

ei omakohtaisia kokemuksia