Onkos teidän pihalla veraillut HIRVI? Meidän pihan läpi juoksi,ja hyppäs aidan yli tielle.

Sattui kyllä viimme-kesänä..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 11:44

Parikymmentä vuotta sitten niitä oli aika paljonkin.
Kerran laskin seitsemän lauman oikaisevan nurmikon poikki. Yksi jäi auton alle, kun tuli pihastamme varomattomasti tielle.
70-luvulla meillä oli katoksessa viljakuorma kärryillä ja kaksi valkohäntäkaurista söi kuormasta.

Kysyjän kommentti

Voi hirveä kun oli varomaton.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 11:33

Hirvet eivät ole ihan pihalle tulleet, mutta aika lähellä on nähty.
Poroja sen sijaan saa joka kesä häätää pihasta pois; talvella ne ovat tyytyneet kuopimaan
tuossa ikkunasta näkyvällä tievalla muutaman sadan metrin päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 11:50

Ei vielä tänä kesänä, mutta viime syksynä tuli kaksi hirveä meidän aitan taakse piiloon metsästäjiä. Jonkun aikaa pyörivät ja välillä seisoivat paikallaan. Eivät jääneet pyssyjä odottelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 11:52

No ei ole, ei vielä ole kehittynyt sellaista city-hirvi kantaa joka vakituisempaan viihtyisi täällä kehä I :n sisäpuolella.

Lähin havainto on tosta lenkkipolulta noin 1 km:n päässä, sekin oli sellainen satunnainen, eksynyt, yksinäinen seikkailija

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 11:56

Enpä ole hirviä vielä tänä vuonna nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 12:21

ei ihan pihassa mutta lähipellolla ja tuossa meidän pihatiellä on ollut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 13:25

Pihallamme hirvi ei ole vielä vieraillut, onneksi. Mutta lähiteillä on nähty useasti tämän kesän aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 14:51

Ei ole mutta ystäväni pihalla on majaillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 15:52

Eräänä aamuna muutama vuosi sitten aivan tontin rajalla olevan verkkoaidan takana makoili täysikasvuinen naarashirvi. Koiramme haukunta paljasti elikon ja sain otettua muutaman kuvankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 16:52

Voi hirveää !
Kas hirveä, katsokaa se kiipeää,
mua hirvittää !
On hirveää kun hirvi
portaita kiipeää !

Ei ole näkynyt hirviä täällä päin. Eikä muitakaan metsän eläimiä. Kolme koiraa pitävät huolen pihan "rauhasta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 18:22

EI VIELÄ. SE VOI OLLA TODENNÄKÖISTÄ, HIRVIÄ ON PALJON.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 20:29

Kangaslammilla olevan kaverin mökin pihassa useinkin.
Täällä kaupungissa kauris kerran - ei hirveä eikä karhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 02:43

Sieniretkellä on kerran tullut kaksi hirveä vastaan. Ohitimme toisemme turvavälimatkan päässä toisistamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 12:15

Kiire on olut kaverilla ja käyttänyt pihaanne oikopolkuna. Ei taida meidän aluellaamme hirviä edes olla, sillä on ole ainakaan kuullut minkäänlaisista hirvihavainnoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 23:58

kyllä tuossa lähi metsässä hirviä asustaa, mutta ei ne vielä ihan piha piiriin ole saapuneet..tai mistä sen tietää, vaikka ovat yön aikana käyneetkin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.07.2009 - 12:11

Ei ole hirveitä näkynyt, vaikka niitä täälläpäin on.