Mitä mieltä olette fuusioenergiatukimuksesta?

Kun ei ryöstäytyisi käsistä, kuin pärekaton kulotus.
ec.europa.eu/research/leafle...ex_fi.html

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 08:39

minun mielestä pitäisi tutkia kylmä fuusiota,hyvähän tuo on että jotain tutkivat

Kysyjän kommentti

Tutkijat ovat kyseistä hommaa pitäneet huijauksena. Nyt taas ovat jenkeissä antaneet vähän periksi;
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kylm%C3%A4fuusio
Aurinko on fuusioreaktori ja aika hallitsematon tapahtuma ihmiselle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 08:23

Minulla ei ole mielipidettä, koska en tunne alaa ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.07.2009 - 08:25

Vaikeata ottaa kantaa, kun ei oikein ymmärrä mitä se fuusioenergia on. Lueskelin vähän tuota linkkiäsi, mutta on niin vaikeaselkoista tuo tiede, etten tullut hullua hurskaammaksi. Fuusion tiedän, mutta miten se yhdistetään energiaan, onkin jo minulle liian vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 09:19

Kaikenlaisten uhkakuvien rinnalla olen aina luottanut siihen, että ihminen keksii toisenlaisiakin energiamuotoja, kuin mitä nyt perinteisesti on käytetty. Öljyn voittokulku on ollut mahtava, mutta lyhyt ihmisenkin historiassa mitattuna. Siis en tarkoita ruokaöljyä, joka on mitä parhain salaatinkastikepohja. Kun fossiiliset polttoaineet huventuvat ihmisen törsätessä niitä kaiken maailman turhakkeisiin, niin tulevaisuudessa koneiden ja laitteiden käyttövoiman on löydyttävä jostain muusta lähteestä. Fuusiovoimaksi nimitetty lähde saattaa olla niistä yksi. Uskon, että muitakin energiamuotoja tullaan käyttämään, on se vaan niin haastellista tuo tiede ja tukimus. Olisi ollut kiva tehdä työnään tutkimusta, mutta nyt sen haaveilu taitaa olla liian myöhäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 11:47

Mikä tahansa öljyn korvaava ja vähemmän saastuttava energiamuoto kelpaa minulle. Ei tuo öljykään ole todellakaan ongelmatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 12:28

Viimeinen naula sivilisaatiomme arkkuun on tutkimuksen rajoittaminen tai lopettaminen (kaikista riskitekijöistään huolimatta).

Henkilökohtaisesti sillä ei enää ole suurtakaan merkitystä, mutta jos pitää sellaisesta puoliromanttisesta ajatuksesta, että elämä jatkuu suhteellisen siedettävissä oloissa tällä pallollamme, niin kaikkien uusien energiamuotojen tutkimusta pitää tukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 13:23

Ei mielipidettä, koska asia on outo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 14:51

En osaa sanoa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 03:39

Fuusioenergia tulee korvaamaan jossain vaiheessa nykyiset fissioreaktorit, jolloin atomivoimaloiden säteilyriski vähenee. Tutkimus on hieno asia.