Mihin ovat perhoset hävinneet?Perhosia on tänäkesänä ollut tosi vähän.

Alkukesästä näin haapaperhosiakin,mutta en ole nähnyt yhtään neitoperhosta ja vain muutaman suruvaipan olen nähnyt.

Avainsanat: perhoset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 00:14

Minäkin olen ihmetellyt samaa, näin alkukesästä sitruunaperhosia pari ja eilen jonkun valkoisen perhosen (olisiko ollut haapaperhonen...) Johonkin ne on vain hävinnyt, en ole hirveästi perhosia tutkinut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 23:42

Perhoskannat vaihtelevat suuresti vuodesta toiseen ja itsekkin olen nähnyt niitä aika vähän tänäkesänä. Tarvitaan pidempi aika, jotta selvitys asiaan saadaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 00:48

eihän niitä nyt ylenmäärin ole näkynyt, mutta kyllä sentään jokusia joka päivä tossa jokivartta kulkiessa tullut vastaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.07.2009 - 00:57

Olen nähnyt päivittäin tuossa nurmikon yllä lentelemässä perhosia, mutta en parvekkeelta asti niitä tunnista. Mitä lienevät. Enkä hyvin tunnista, vaikka kädelle laitettais katsottavaksi. Mutta siitä olen varma että perhosia ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 00:59

Meillä on perhoset hävinneet jonnekin, koko kesänä en ole pihallani nähnyt ainuttakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 05:50

Eipä ole täälläkäänpäin perhosia isommasti näkynyt.
Ehkäpä tässä ympäristössä ei ole sellaisia kukkia, mikä viehättäisi perhosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 08:25

Olen itsekin huomannut sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 08:44

varmaan viime kesän kylmyys näkyy tänä vuonna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 09:35

Viime kesän sateita minäkin epäilen. Perhosten elämä on vaikeaa kaatosateessa. Niinkuin ihmistenkin. Mutta olettekos huomanneet, kuinka juhannusruusut voivat kaikkialla niin hyvin ? Ne taisivat nauttia viime kesän sateista ja nyt ovat levinneet laajoille alueille. Kukkivat kauniisti suurina pöheikköinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 10:33

ai täällä helsingissä niitä näkyy aika paljon varsinkin valkoisia sitruuna perhosia ja oon kyllä nähnyt nokkos perhosenkin=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 11:52

Vähemmän on kuin aikaisempina kesinä. Kylvin kesäkukkien siemeniä keväällä ja nyt odottelen niiden kukkimista koska nehän houkuttelevat sitten perhosia lehdilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 12:22

totta.. en tiedä mikä on hävittänyt. Saasteet.. ilmastonmuutos.. pitäis kysyä viisaammilta:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 14:53

Juup, olen huomannut aivan saman ja ihmetellyt aivan samaa.
Keväällä näkyi nyt kesällä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 18:16

PERHOSTEN MÄÄRÄ VAIHTELEE VUOSITTAIN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 21:07

Kyllä tosi vähän näkynyt perhosia,niinkui myös leppäkerttuja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 11:59

Ei täällä Etelä-Savossakaan ole näkynyt. Pari kertaa taisin nähdä sitruunaperhosen, en muita. Hurjatan mainitsemista ruusuista sen verran että meillä on kukkinut aina hyvin, mutta varsinkin nyt aikaisi kukkansa ihan oikeana juhannusaattona.
Siili meinnä mennä lyllertää ja uskaltaakin. Koiramme nimittäin luulee sitä palloksi ja on kaksi kertaa saanut hampaisiinsa. Nähtäväksi jää kumpi oppii enemmin ettei kannata kulkea eikä ottaa suuhunsa.