nyt on sit karhu äiti ja kaksi poikasta ammuttu, mitä mieltä tästä olet ?

miksei ois nukutettu ja viety jonnekin erämaahan itärajalle.... :(

Avainsanat: karhu äiti ja poikaset ammuttu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 11:12

Eikö täällä NAPSUssa ole karhu äiti, miksi hänet piti ampua? ciby ajattele vähän.

Lisätty: 11.07.2009 - 10:34

Kun kirjoittaa Napsussa olevaan hakuun sanan niin löytyy
www.napsu.fi/user/627

Lähteet:
www.napsu.fi/user/627

Kysyjän kommentti

voisitkos valaista hieman , kun vastauksesi ei nyt ihan valaissut tätä järjenmurustakaan... :) kuka karhuäiti tääl napsus on ja ketä tapettiin, muuta kuin se lappeenrannan nalukka... en nyt ymmärtän.. ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.07.2009 - 22:01

Itärajallahan nämä karhut olivatkin. Olisivat tulleet varmasti takaisin keskustaan seikkailemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:07

Niin, kakspiippunen juttu. Ihmisten suojelemiseksi ne tapettiin ja sen jotenkin ymmärtää. Mutta,mutta, sitten toisella tavalla kun ajattelee, niin millä ihmeen oikeudella ihmisellä on oikeus tappaa toinen eläin. Ihminenkin on eläin. Nää on näitä elämän suuria kysymyksiä.
Olen samaa mieltä kyllä cibyn kanssa, että ne olis voinut nukuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:24

Kyllä nukutus ja siirto olisi ollut ok. varsinkin kun oli kaksi poikasta. Turhempiakin tekoja täällä tehdään rahasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:25

Surulliseksihan se tekee. Tapa tai tule tapetuksi on viidakon laki, olemme siis viidakossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:28

Kyllä tuli pahamieli karhuperheen takia,oisvat nukuttaneet siirtänet vaikka eläintarhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:33

Olisivat laittaneet mielummin vaikka johonkin petoeläinpuistoon kuin tappaneet. Elollisia oletojahan ne karhutkin on! Ja pentujaanhan se karhu vain puollusti, ei ihmisiäkään tapeta, jos puollustaa omaa lastaan. Ajatelkaa nyt niitä pieniä viattomia karhunpoikasiakin mitä pahaa ne muka teki? (ei kai ne pennut mitään tehnyt, en ainakaan usko...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:34

Miust tuntuu et se lenkkeilijä on menny liian lähelle niit pentuja ni tottakai emo puolustaa lapsiaa.En vaa käsitä miks ne piti tappaa,etenki ne pennut.Saman asian ajas ku mie meen jollekki isolle korstolle aukoo päätäni tai sen lapsille.Sit väitän et se yhtäkkiä vaa kävi kimppuu ja sit se korsto ja sen lapset ammuttas.Tuskin tää lenkkeilijä on tajunnu ettei karhun pentuja saa mennä lähelle eikä karhua saa juosta karkuu,sillo se käy kimppuu.Vähä tuntuu silt et nuo viattomat luonto kappaleet ei saa jälkeläisiään suojella.Ruvetaa sit ihmisistäki ampuu jokaine isä ja äiti jotka suojelee lapsiaan.Miltähän siitä ampujasta tuntuisi jos hänet ja myös lapsensa ammuttaisiin.Raakaa,julmaa,raivostuttavaa touhua.Mielestäni eläimet on saman arvoisia ku me ihmiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 23:05

se on kuulkaas metsästäjän vaisto se, et hengiltä vaan kaikki. tässä vahingossa sanoin yhdelle metsästäjälle, et meidän lähellä asuu kettuperhe, hän heti, et täytyy tulla joku päivä sinne pyssyn kanssa kun ne tappaa lintuja. sanoin jotta, haloo! sinä siis tappaisit kettuperheen, ettei ne tapa lintuja.. jos sen teet, niin en ikinä sitä hyväksy!

Lisätty: 04.07.2009 - 12:16

luin juuri iltasanomat.. ihmiset tappaa toisia ihmisiä tosi paljon.., totta ihminen on aina ihminen. Ymmärrän kun emokarhu tapettiin mutta pennut olis voinut viedä vaikka jonnekin eläinpuistoon. Surullista naiselle jota purtiin ja toivottavasti toipuu ja paranee.. traumojakin tuollaisesta saa. Voin vaan kuvitella! Ja toivottavasti se karhu ammutaan joka tulee ja puree minua, selvä se mutta pentuja ei tarvitse sen vuoksi ampua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 23:19

Kaiken maailman eläimii pelastetaan kun ovat hädässä/ahdinkos (lintui, oravii, yms.), mut sit nuo karhunpennut lopetetaan, en ymmärrä, oishan ne voinu sijottaa johonnii hoitoon (ite en oo viel nähny uutista ja toivon, ettei pidä paikkaansa), mitäs pahaa ne on tehny, jos vaikka emo (?) olikin ihmiselle vaarallinen??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 01:03

Surullistahan tämä on, mutta jos ovat olleet vaaraksi ihmisille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 02:30

Tuollainen karhu on vaarallinen, kun liikkuu noin lähellä kaupunkia pentuineen.
Karhut tappavat ihmisiä tämän tuosta, kuten Ruotsissa 2007 ja 2004. Suomessa 1998. Läheltä piti-tilanteita onkin sitten enemmän.
Ei olisi mukavaa päästää lapsia koulutielle, jos siellä liikuskelisi ihmisen melkein tappanut karhu pentuineen. Niin syrjään sitä ei Suomessa olisi saanut siirrettyä, ettei se olisi ilmestynyt pian jonkun pihapiiriin.
En tiedä teistä, mutta minä ainakin aion huomennakin syödä lihapullia, istua nahkasohvalla ja kävellä nahkakengillä.
Toivottavasti nainen, jota tämä karhu puri päähän ja olkapäähän, toipuu hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 08:46

karhu kävi ihmisen kimppuun,pennut ei pärjää yksin ,kaikkien lopetus oikea ratkaisu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 09:09

Kyl´mää ihan kauhiast´ihmettelen miksi ne täytyi tappaa? Nukutus ja siirto kauemmas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 09:10

Ikä'vä, surullinen juttu.
Toisaalta, niin kauan kuin karhuja ei ole "meidän pihassa" tai minun lenkkipolullani tai lastenlasten koulutiellä, niin on aika helppoa kauhistella karhujen eliminointia.
TV-uutisissakin näytettiin sattumalta(?) heti tuon Lappeenrannan karhu-uutisen jälkeen joitain Kuusamon Luontopolulla patikoivia ihmisiä...
Selvyyden vuoksi: En kannata karhujen tai susien yleistä tappamista.

Kuitenkin voin (huonona vitsinä) todeta, että "Se Lappeenrannan karhuhan puri ensin..."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 10:38

se oli aika kurjaa mutta jos ne ois nukutettu ja viety metsään ne ois varmasti tulu takasin kaupunkiin seikkailemaan=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 14:55

Hmph, on tämäkin.
Kun karhu tulee ihmisen alueelle ammutaan,
kun ihminen tulee karhun alueelle ja karhu riehaantuu, karhu ammutaan.
Väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 18:14

VOI KARHUJA KUN TULIVAT KAUPUNKIALUEELLE. PAKKOHAN PURRUT KARHUEMO ON TAPPAA. PENNUT OLISI VOINUT TOIMITTAA ELÄINTARHAAN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 11:51

En voi en saata ymmärtää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 21:09

Koko ampumisjuttu tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta. Kuten edellä jo ehdotettiinkin, olisi koko pesue voitu nukuttaa ja siirtää kauas erämaahan. Kyseessähän ei ollut ns. häirikkökarhu vaan emo joka puolusti ja suojeli poikasiaan. Olisivatpa ihmisemotkin aina yhtä huolehtivia kuin eläimet.