koiranäyttelyt kiellettävä.

koira on varmaankin tarkoitettu koiraksi.ei näyttely esineeksi, on toki hienoa puhua tutuille kuinka hieno koira minulla on.mutta jos koira saisi valita?.jalostuksen seurauksena koirien keskiikä on laskenut alle 10 vuotta .onko tutuissa henkilöitä joille tärkein puheen aihe tuntuu olevan oma koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 01:07

Perheestäni löytyy myös sessejä, mutta valitettava tosiasia on että joitakin rotuja on vain jalostettu liikaa, liekö ihmisten ahneutta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 21:10

Onhan noita lellikoiria muutamalla tutulla, mutta eivät taida näyttelyissä kuljettaa.
Paljon enemmän minua surettavat navettojen takana muutaman metrin narun päähän tai pieneen häkkiin unohdetut koirat.
Näitä näkee kun lentelee pikkukoneella. Sama koira ei näy maantieltä.
Kerrostalokennelit eivät liioin pahemmin sydäntä lämmitä.

Lisätty: 04.07.2009 - 01:26

Palisanterille, tarkoitin todellakin kenneliä, en yhtä lemmikkikoiraa. Varmaan sen arvasitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:28

Kaikesta voi olla toki huolissaan ja järkyttynyt, mutta kyllä koiranäyttelyiden kielto tuntuu kaiken muun näkemäni jälkeen niiltä pienimmiltä eläinräkkäyksiltä. Ajatellaan vaikka esim. kettutyttöjen tekosia, kun luontoon päästetään satoja minkkejä vapaaksi, jotka tappavat kaiken kiinni saamansa linnunpoikasista aikuisiin lintuihin saakka pelkästä tappamisen riemusta. Tai taistelukoirien jalostaminen tappeluita varten, lemmikkieläinten jättäminen yksi kesähelteellä kuumaan autoon, kotieläinten hylkääminen luontoon tai niiden hoidon ja ruokinnan puutteet, kanojen kasvatus ahtaissa häkeissä, eläinten käyttö kokeissa, yms. Työsarkaa kyllä riittää tosiasioihin, jos vain tarmoa ja energiaa riittää ilman kaiken maailman näyttelyiden vartijointia ja vahtimista. Yhdyn täysin papitin edellä kertomiin tosiasioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:29

Koirani on perheenjäsen joka elää kerrostaloasunnossamme kanssamme olosuhteiden pakosta, koska en halunnut häntä lopetuttaa kun elämäntilanne muuttui avomieheni sairauden takia. Koirani on aina ennen sairautta asunut maalla kanssamme omakotitalossa ja saanut olla vapaana. Mutta hyvin hän täällä viihtyy, tuossa läheisessä puistossa heittelen keppiä koiralle, lenkkeilemme lähellä olevilla luontopoluilla ja metsikössä.
Todella surullista on ne lyhyen narun tai ketjun päässä pihassa olevat koirat, tai pienessä häkissä metsästyskoirat, jotka tosi harvoin pääsevät ajamaan jänistä tai hirveä tai mihin metsästykseen koira sitten on hankittukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:32

Tyttäreni koira kuoli ennenaikaisesti sydänvikaan. Minun koirallani on synnynnynäinen kyynelkanavanpuutos. Monella muulla koiralla on vikoja, jotka oletettavasti johtuvat perimän heikkoudesta. Kenneltoiminnalla on varmaankin hyvä tarkoitus todella kehittää rotuja , mutta kyseenalaisin menetelmin. Olen kerran ollut yhden koirani kanssa koiranäyttelyssä ja silloin päätin, että se saa olla viimeiseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:50

niin kurjaahan tuo on , kun liikaa jalostetaan, siihen kannattais tarttua, mutta näyttelyt sinänsä, missä koira ei kärsi vaan viihtyy niin eikai siinä ole pahaa, jos se tapahtuu just koiran ehdoilla , ei ihmisten..mutta kyllä on paljon tuolla tekemistä eläinten suhteen, joita rääkätään ym. kaltoin kohdellaan..ajoimme seinäjoelle päin sitä isoa tietä mikä lähtee jostain keski-suomesta tai jotain..niin siinä tien vieressä oli lehmät laitumella jossa oli muovipussin rämmäleitä ym. pitkin poikin sitä rinnettä jossa nämä olivat, en uskaltanut edes katsoa tarkempaan minkä näköinen se navetta tai pihapiri olis ollut...toivottavasti se tila ois jonkun tarkkailussa...kuitenkin ne lehmät ovat kaikkien nähtävillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.07.2009 - 22:08

Sukuuni kuuluu koiranäyttelyinnostusta. Ei se mielestäni ole paha juttu. Koirathan ovat siellä hyvissä käsissä. Mutta jos itselläni olisi koira, en missään tapauksessa veisi sitä näyttelyyn. Saisi elää ihan koiran elämää niin kuin kuuluu. Ei minusta tulisi yhtään parempaa ihmistä, vaikka koira voittaisi mitä plakaatteja. Onhan niillä joku hieno nimikin serti...... jotakin. Eläinten pitää olla eläimiä, eikä esineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 23:01

Minusta koiranäyttelyt on eläinrääkkäystä ja kenelin pitäjiä löytyy joka lähtöön,olen nähnyt pöyristyttäviä tapauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 09:02

Meillä on koira, mutta minä en, eikä onneksi vaimokaan kannata koiranäyttelyitä. Edellinen koiramme kuoli rodulleen ominaiseen vakavaan sairauteen vain 4 vuoden ikäisenä. Valitettavasti emme olleet perehtyneet tuohon eri koirarotujen terveyspuoleen etukäteen. Nykyisen koiran (siis rodun) valitsimmekin sitten tarkalla seulalla. Toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin, ainakin nämä 6 ensimmäistä vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 10:42

niin ne pitäisikin lopettaa en ikinä tahtoisi käydä näyttelyssä koirani kanssa öö sitten kun joskus hankin sellaisenX)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 14:59

Samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 11:48

Tällä kertaa en ole vastarannan kiiski tässä asiassa. Eläimet ovat syntyneet lemmikeiksi ja kotieläimiksi, ei miksikään näyttelybuudeleiksi eikä kantakirjasonneiksi joita kuljetetaan ympäri maata joskus erittäin epäinhimillisissä oloissa. Ja vain siksi että ihmiset huviksi.

(Samaa tosin kyllä ajattelen missikisoistakin. Nuoret kauniit naiset altistetaan hyppimään bikineissään lumihangessa ja poseeraamaan autojen konepelleillä. Ja miksi? Jotta he jotka eivät sitten sen rääkin jälkeen pärjää, ajautuvat sitten auto- ja miestenlehtien sivuille. Ja tämäkin vain kansalaisten huviksi.)