Milloin nettiin saadaan oma hätä-kanava, ettei tartte poukkoilla siel tääl ja kysellä mistä tietoa hätä tilanteessa, viranomaiset

Avainsanat: hätätiedoite netti kiire

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2009 - 08:53

Kyllä "hurjatta" on oikeassa. Kännykän kautta tehty yleinen varoitus tavoittaisi ihmiset kaikkialla. Aika harva surfailee netissä lenkkeillessään, uimarannalla,telttaillessaan tai soudellessaan tai luontoretkellä jne. Mutta kännykkä on kuitenkin mukana matkassa.Kännykkäliittymiä on perheessä yleensä useampia, nettiliittymiä yleensä vähemmän.Mutta kyllä tärkeät varoitukset saisivat tulla MYÖSKIN netin kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 19:37

niin siinä oiskin järkeä, et tuos yläpalkis menis txt, kun jotain hälyttävää sattuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:00

www.poliisi.fi/
tuolta löytyy ainakin kaikenlaista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.07.2009 - 20:02

Ei kai se mahdotonta ole, mutta vie varmaan aikaa, ennen kuin sellaista saadaan aikaseksi. Luultavasti viranomaiset ajattelee, että TV on kaikkien ulottuvilla ja puhelimet niillä, joilla ei ole telkkaria. Naapuriapua siis tarvitaan tässäkin asiassa. Soiteltava telkkarittomille ihmisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:35

Tässä on tuon poliisien sivun lisäksi yksi varsin kattavasivu: www.112.fi/
Jos nettisivulle laitetaan liikaa tietoa samalle sivulle sitä on pian niin paljon, että paniikissa hätätilanteessa tietoa hakeva ei sitä löydä kaiken mahdollisen seasta vaan "eksyy" sinne. Sivujen kuten aina kaikkien nettisivujen pitäisi olla selkeitä ja vain tärkeimmän tiedon sisältäviä kokonaisuuksia.
Lisäksi, jos halutaan joku hätäteksti rullaamaan selaimen ylä-tai alapalkkiin ongelmaksi tulevat sellaiset asiat, kuin mikä on se selain tai selaimmet tai niiden eriversiot, joita tuetaan tässä asiassa? Minkä yrityksen toimintaa sinä haluaisit tukea? Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Netscape, Maxthon, Avant, KMeleon.....yms. Tiedän kokemuksesta, että perusnettiselaimmen ohjelmointi on varsin helppo toteutta, koska olen tehnyt muutamille yrityksille ja itselleni myös sellaisen ohjelmoimalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:37

Mieluummin ehdottaisin laitettavaksi joukkotekstareita kaikkiin kännyköihin, joita tietyllä alueella on havaittavissa. Kännykkä on jo lähes kaikilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 10:44

en oikein tiedä en ole mikään tietokone insinööri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 13:11

Järkevä ajatus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 14:59

Enpä tiedä mutta kannatan ideaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 08:53

En näe mitään tarvetta sellaiseen. On huolestuttavaa jos on ihmisiä jotka pyörivät vain netissä eivätkä kuuntele radiota tai katse TV:tä.