Joko on tullut hyttysiä teidän nurkille ? Entä paarmoja ? Käytätkö suojamyrkkyjä ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.07.2009 - 11:38

Kyllä kaiken maailman chanelit toiseksi jää kun vetelen kaikista mahdollisista pulloista ja tuubeista niin ulkoisesti ja välillä sisäisestikin karkotteita. Naapureina noita hyttysiä on huomattavasti enemmän kuin koko kylällä ihmisiä. Maaseudulla asumme, kesäisin kuuluu ammuntaa ja hirnuntaa joten kyllä paarmoissakin riittää.

Kysyjän kommentti

Hyttysmyrkky on kesän 'dödö' !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 19:34

Kaikkia löytyy.
Hyttysiä, paarmoja ja karkotetta. On myös myrkkyä, jos joku inisee yöllä korvan juuressa. Sellaistahan ei yöllä tapeta ainakaan niin, ettei herää pitkäksi aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 19:36

Kaakkois suomessa ihan kiusaksi asti, saimaalla paarmoja taas niin et jotkut on lähteny takas kaupungkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 19:43

meidän pihassa ei ole mitän noita häiriö tekijöitä, mutta tuolla keski-suomessa kun oltiin , niin koti-ikävä iski jo jussin aattoiltana , kun ötökät tuppas suuhun ja söi joka paikkaa vaikka myrkkyä olikin ropassa useita kerroksia...reissus olimme vikon ja olipas juhlaa olla omalla pihalla ilman minkään laista myrkkykerrosta saunan jälkeen, eikä mikään surisia häirinnyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.07.2009 - 19:47

On hyttysiä, paarmoja ja monta muutakin siivekästä. Sisälle eivät ole pahemmin tunkeneet. Kärpänen eksyi yksi päivä, mutta pääsi hengestään vähän äkkiä, kun Ottotyttö-kisuli tarttui toimeen.
En käytä suoja-aineita. Annan paukaman aikansa kutista. Sitten se häviää itsestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 19:53

eipä täällä etelärannoilla ole juurikaan hyönteisongelmia ollut, myrkkyjä ja karkotteita en ole tottunut käyttämään, sitten kun pistelevät niin pistelevät, minulle se ei ole kovin iso ongelma ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:21

monta hyttysen puremaa tullut mutta ei ne sisälle oo kauheesti änkeny ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:21

Meillä täällä Lapissa kyllä sääskiä piisaa joka vuosi. Niinpä nytkin. Nyt ovat tietty vähempänä, kun on kylmempi ilma. Käytän noita sääskimyrkkyjä milloin mitäkin. Sisällä mökillä käytämme sitä sähköistä sääskenkarkoitinta. Se on kyllä tosi hyvä. Sen kun laittaa pistorasiaan, ovat kaikki hyttyset hetken kuluttua kanttuvei jossakin. Sitten, kun marjastusaika tulee, käytän sellaista verkkotakkia, joka on tosi mainio. Kasvoille sitten hipaisen hiukan myrkkyä johonkin kohtiin, niin pysyvät edes vähän loitolla.

Lisätty: 03.07.2009 - 20:23

Paarmoja ei ole näkynyt kovinkaan usein meidän nurkilla. Ampiaisia siitäkin edestä.
Kävin just ulkona ja heti oli muutama ja tosi iso sääsken roikale kimpussani. Ei siis kylmentynyt ilmakaan vaikuttanut :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:35

Kärpäsiä, sääskiä ja monia muita mönkijöytä on tullu nähtyä jo tälle kesällä :/
En käytä iholle suihkutettavia myrkkyjä koska ne kutittaa niin *******!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:24

Onko tarpeeksi kuvailevaa jos kerron taas raapineeni sääskienpuremia koko päivän käsistä, jaloista, kaikkialta! Turhauttavia otuksia. Paarmoja on täällä päin vähemmän.
En käytä hyttysmyrkkyä, sillä jos käyttäisin, muutkin kuin hyttyset pysyisivät ainakin kymmenen metrin säteellä minusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:39

kyllä on itikoita..nilkat verillä kohta raapimisesta. en käytä myrkkyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:53

Kyllä on tullut ja kaikki ovat naarashyttysiä, jotka imevät verta, jotta ne voisivat saada jälkeläisiä. Ihmisen uloshengityksen hiilidioksidi ja kehon lämpösäteily vetää puoleensa veriateriaa hakevia hyttysiä. Tutkimuksien mukaan, jos voisi olla hikoilematta ja hengittämättä, hyttyset jättäisivät rauhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 23:07

Kyllä on hyttysten ja paarmojen puremia ihan omiksitarpeiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 23:08

on niit vaikka teille tuua! :) en käytä myrkkyjä kun mua ei oikeestaan kutita ne puremat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 01:16

vaapsahaasia ja siipivihalaasia on muutamia haitaksi asti,
mutta hyttysiä ei ole näkynyt eikä paarmoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 08:49

helsinkin seudulla olen nähnyt 1 paarman ja 2 kärpästä,hyttysiä ei ollenkaan mutta yllättävän paljon lintuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 10:46

kyllä on tullut ja minulle tuli niitä lisää lappeen rannan reissun jälkeen nyt niitä on noin 40

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 13:06

Hyttyset ilmaantuivat meille juhannuksen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 15:00

Hyttyset ovat pistelleet kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 18:27

Hyttysii pilvin pimein mökillä, paarmat ilmestynee sinne myös pian..käääk!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 00:03

hyttysiä ilmaantuu aina kun kelit lämpiää..paarmat tulee pikkasen myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2009 - 18:52

kyllä on itikoita ulkona. On hyttys karktteita ulkona palamassa sillon kun siellä ollaan. mutta eipä ne paljoa auta itikoiden imememiseen.