Tuo Tv:n hälytysjärjestelmä on ilmeisen tehokas?

Tai ei ehkä sittenkään. Monella yksin asuvalla vanhuksella ei ole televisiota eikä nettiä.
En tietäisi tuosta mitään, ellen olisi sattumalta tullut sisälle ja avannut televisiota.
Saisi tuo banneri jäädä pyörimään niin pitkäksi aikaa, että vaara on ohi, mutta ilman ääntä.
Mitenköhän -vaara ohi- ilmoitetaan?

Lisätty: 03.07.2009 - 19:15

Timppaa ei ole näkynyt, joten hän on varmaan ulkona. Toivottavasti ei napsuttele seuraavaksi sairaalan koneelta. Varmaan hänelläkin on kännykkä.
Kuinkahan paha se purema mahtaa olla?

Lisätty: 03.07.2009 - 19:19

Kyllä näköjään tv:n ja kännykän yhdistelmä toimii kattavasti. Kännykkä kun on useimmilla aina mukana, ellei nyt satu olemaan menossa saunasta uimaan.

Lisätty: 03.07.2009 - 19:25

Tuli tässä mieleen, että voisiko tuo banneri pyöriä myös netissä? Tietokone on ainakin meillä jokseenkin aina auki, mutta tv ei.
Kännyköihin on tietääkseni jo tulossa ainakin kokeiluun hälytysjärjestelmä tsunamin ansiosta.

Lisätty: 03.07.2009 - 19:29

www.poliisi.fi/poliisi/etela...E800554CD3
Vaara ohi-tiedote löytynee ensimmäiseksi täältä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 19:10

No ainakin Napsulaisten piirissä tieto levisi nopeasti ja eräs Lappeenrantalainen tuttavani juuri kertoi, että huolestuneet ystävät ovat lähettäneet hänelle jo 23 tekstiviestiä asiasta ...

Kysyjän kommentti

Tuo tekstiviestien määrä vähän yllätti. No toisilla on enemmän ystäviä kuin toisilla. Minulle olisi yksikin riittänyt, että olisin valpastunut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 19:10

kyllä nuo tuli just myöskin tv 3 ja eikös mahda olla juttua myöskin radiosta...toivottavasti naapurit ilmoittavat toisilleen ja sukulaiset ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.07.2009 - 19:17

Minäkin sain huolestuneen puhelun Helsingistä. Kerroin olevani sisällä ja turvassa. Joten aika tehokas on tuo hälytyssysteemi. Onneksi on ihmisillä nykyisin kaikilla (melkein) puhelimet, joten niiden välityksellä voi varoittaa sellaisia, joilla ei ole telkkaria.

Niin, Timpasta ei ole kuulunut mitään. Jospa on liikkuvan asuntonsa kanssa reissuun lähtenyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 19:17

Meillä kerran oli vesijohtovesi saastunut. Siitä ilmoittelimme toinen toisillemme tekstiviesteillä. Se on kyllä tehokas tapa välittää nopeasti tietoa kaikille, joiden numero on talletettu muistiin. Ehkä parempi kuin tuo televisio. En olisi itse tänäänkään sitä avannut, mutta kun täällä on muitakin, niin auki se on nytkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 19:27

tuollainen televisiossa ilmoitus pyöri silloin kun oli se abloyn tulipalo.
toimiihan se jos telkkari on päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 23:28

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 03.07.2009 - 19:15 .... Täysin perintein savusauna oli minullakin tarkoitus tehdä, mutta nykyajan kiireet ...

.......Eli kunnossa tuntuu olevan ja nykyaikainen lääketiede pystyy vaikka millaisiin suorituksiin tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 15:01

Oivoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2009 - 08:56

Oli tehokas viestintä, meillä oli maalla TV auki eikä sanomaa voinut olla kuulematta.
Kännykkä ei mikään idioottivarma välinen, on paljon ihmisiä joilla on salainen nro, miten niiden kanssa, ei kai voi käyttää tässä tapauksessa koska operaattorilla ei ole lupaa antaa nroa kenellekään.
Omainen oli liikkeellä tuolla seudulla perjantaina mutta tiesin ettei hän Lappeenrannassa lähde autosta ulos enkä edes ilmoittanut asiasta mitään.
Eli 100%:sen varmaa tavoitettavuutta ei saada ainkaan yhdellä konstilla.