Mites napsu-marttojen kukkaset ovat menestyneet tänä kesänä?

Minulla kaikki oikein hyvin. Alppiruusut kukkivat tosi komeasti myös siinä uudessa tarhassa jonka keväällä perustin. Kärhöt kiipeävät topakasti seiväsaitaa pitkin, eivät kuki vielä, mutta nuppuja on paljon. Yksi ihmetyksen aihe on nyt tuossa profiilikuvassani. Se on vanha äitienpäiväruusu, kolmen vuoden takaa. Tollasessa vanhassa emalikipossa, talveksi heitetty kellariin ja joka kesä kukkii upeasti. sama multapaakku edelleenkin. Kastellut olen reilusti ja tuuli pudottanut koko juurakon maahan muutamia kertoja. Se irtoaa tuosta kiposta kuin kakku..ei siis uutta multaa eikä mitään muuta. Ihmetellä vaan täytyy.

Avainsanat: kesä kukat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.07.2009 - 17:49

Viime viikonvaihteen jälkeen on ruvennut tapahtumaan. Ruusut ja kärhö aukovat kilvalla kukkiaan. Ruukkukukatkin ihan kuin kirkastuttaisivat värejään - mutta kastelua on riittänyt.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2009 - 17:10

Nurmikko kukkii enemmän kuin kukkapenkki.
Meinasin tässä viikolla ostaa kesäkukat, ettei jää viime tippaan, mutta möivät EiOota.
Nyt olisi oiva tilaisuus rakentaa koko kukkapenkki uudelleen, kuten olen suunnitellut. Ilmatkin ovat jäähtyneet, joten lapiotöissä ei tulisi niin kuumakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 17:43

Osa on liian pitkäksi kasvaneet , osa näyttää kitukasvuisilta, kukinto on osassa kukkia enemmän kuin normaalia , niin pitkään oli kylmää että ei ole normaalia näiden kukkien kasvu, kärhöistä 2 kukkii ja kuusamat, pionit on kukassa, varret pitkät hontelot niissäkin. Kullero kukki eikä ole ikinä ollut minulla 60 cm korkea , nyt oli, ja moni muu kasvi halusi aurinkoon alkukesästä , mutta kun ei ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 18:00

Yhden tuollaisen komaean amppelikukan olen jo onnistunut tappamaan. Saa nähdä miten muiden käy. Kasvimaa sen sijaan kukoistaa. Saamme varmaankin hyvän sadon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 18:52

kyllä ne oikein hyvin voivat, kun antaa illoin aamuin vettä , joka päivä.....mut hieman ihmettelen , miksi perunat kasvaa kovaa vauhtia vartta, mutta mukulat ovat vain sormenpään kokoisia mölliköitä....ihmeteelee taas mitenkös olen pottuloitani kasvattanut....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 19:56

meidän pihalla on kukoistanut kaikki, kaikki sellaisetkin joiden olemassa olosta mulla ei ollut harmaintakaan aavistusta ... syy ei kyllä ole minun ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 22:40

Ei ne jaksa pysyä hengissä =(. Vettä oon työntäny,mut kovasti vaa yks toisesa jälkee nuokahtavat.Kumpaa lie syyttäminen,hellettä ja kuumaa auringon porotusta vai sitä ettei meikäläisel oo multasormea....jaa ei kai se tost sormettomuudesta johdu,kaktukset ja santut on viel hengis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 07:23

Clematis on tykännyt hellekaudesta, madame kukkii tosi upeasti parvekkeella isossa kukkapurkissa. Orvokeista eka satsi kuoleentui pois, gerbera , toka satsi orvokeista , lobeliat ja pavut , muurikello, lumihiutale ja muratit voivat hyvin. Mutta kylläpä on pitänyt vettä mennen tullen heitellä kukille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 12:56

Helteistä huolimatta, ovat vielä pysyneet hengissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.07.2009 - 15:03

Hyvin ovat menestyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2009 - 09:53

Ei voi kehua,paremminkin ovat menestyneet. Kesäkukat tuli laitettua liian myöhään,salaojitusten takia..