mikä on alipainerengas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2008 - 11:28

Internetistä ei löydy minkäänlaista tietoa. Rimpautapa johonkin autoliikkeeseen, heiltä ehkä saisit enemmän irti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2008 - 16:55

isä sanoo että jos auton rengas on kyseessä renkaassa on silloin liian vähän ilmaa oiken ilman paineen löytää auton ohjekirjasta sitten tietää paljonko ilmanpaine pitää renkaassa olla ilmanpaine vaihtelee auton merkin mukaan ja myös auton kuorman mukaan jos autossa paljon kuormaa silloin ilmanpainetta täytyy olla enemmän .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2008 - 22:53

Rengas, jossa on liian pieni ilmanpaine (eli alipaine). Alipaine kuluttaa rengasta ja lisää polttoainekustannuksia, joten renkaiden ilmanpaine kannattaa tarkistaa säännöllisesti ja tietysti myös aina renkaidenvaihdon yhteydessä.

Alipaine lyhentää renkaan kulutuspinnan käyttöikää, koska se lisää renkaan ulkoreunojen kulumista (tästä alipainerenkaan siis tunnistaa).

Alipaineen takia renkaat voivat myös kuumeta liikaa, mikä heikentää niiden kestävyyttä.

Lisäksi alipaine lisää vierintävastusta ja vaikuttaa auton polttoainetalouteen (pehmeät renkaat rasittavat moottoria enemmän).

Renkaan epänormaalin kulumisen syynä voivat olla myös epätarkka suuntaus tai mekaaniset ongelmat.

Lähteet:
eu.goodyear.com/fi_fi/servic...tiretread/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2008 - 14:52

alipainerengas?

Se on onneton käännösvirhe, fysiikan lakien mukaan melko mahdoton vehje
kts. fi.wikipedia.org/wiki/Paine

Tätä nimitystä kuitenkin näkee usein käytettävän kun tarkoitetaan :
English term or phrase: low pressure tire - matalapainerengas

... matalapainerenkaita, sillä niiden pito on maastossa parempi kuin jos käytettäisisiin tavalliseen noin 2 barin paineeseen pumpattuja renkaita. Alipaineesta ei missään tapauksessa ole kysymys.

Lähteet:
www.proz.com/kudoz/english_t..._tire.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.06.2008 - 08:45

TIETOA MUUKALAISELLE. RENKAAN ALHAINEN RENGASPAINE EI KULUTA RENGASTA ULKOSIVUILTA KUTEN KERROIT VAAN RENGAS KULUU RENKAAN PAINAVIMMASTA KOHDASTA ELI KESKELTÄ, SILLÄ AJETTAESSÄ SE PYRKII PAKENEMAAN KEHÄLTÄ POIS PÄIN. TIETOSI KOSKEE VANHAA TEKNOLOGIAA ( VYÖRENGAS ) JA NYKLYÄÄN LIKI MAIN KAIKKI ON RADIAL RENKAITA ELI RISTIKUDOS RENKAITA T: 15V RENGASASENTAJANA OLLUT.