Martat : Kaikella kunnioituksella.Miten puhdistatte edullisesti kotikonstein teräksisen kahvipannun?

Avainsanat: puhtaaksi saa mutta ei ole halua käytää niin rajuja keinoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 22:24

Olen pistänyt pyykkipulveria ja keittänyt, niin johan on puhdasta tullut. Huuhtele hyvin.

Kysyjän kommentti

Kokeilin ja toimi erinomaisesti ja vähän tiskiharjaa käyttäen kun oli hiukan jäähtynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 20:58

Pata-pata? Kokeile, se on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:04

Siis onko siihen palanut lika kiinni? Ellei niin paha voi laittaa tipan Fairya, vettä tietenkin ja kiehuttaa sitten. Taikka sienellä hankaamalla, jonka toinen puoli on karhea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:21

Isopete sen ehti sanoa pata-pata se on tosi lyömätön vehje. Sillä voi esimerkiksi puhdistaa teräksisen grosterialtaan minkä puhdistus ei muuten onnistu millään, koska sitä ei saa naarmuttaa kiiltävän pinnan ansiosta.
PataPata saippuavilla puhdistaa pinttyneenkin lian. PataPata on erittäin monipuolinen apuväline kodin puhdistuksessa ja se tehoaa mainiosti pinttyneeseen ja hankalaan likaan sekä ruosteeseen. Vaahdotessaan se ei naarmuta puhdistettavaa pintaa. PataPataa ei kuitenkaan suositella maalatuilla tai aroille pinnoille. Saippuavillaa suositellaan kokeiltavaksi ensiksi pienelle alueelle, jos puhdistettavan pinnan kestävyydestä ei ole varmuutta. Suosittelemme myös lukemaan puhdistettavana olevan kohteen valmistajan kohteelle antamat puhdistussuositukset ennen PataPatan käyttöä. PataPata on hygieeninen tuote, sillä kun vaahtoaminen lakkaa tuote heitetään pois.

PataPata-tuoteperheeseen kuuluu kaksi eri käyttökohteisiin tarkoitettua tuotetta. Sininen Keittiön PataPata on hieman hellävaraisempi ja se on suunniteltu nimenomaan keittiön tarpeisiin. Punainen Koko Kodin PataPata sopii tiiviytensä vuoksi pikkutarkkaan puhdistukseen.

PataPata on ympäristöystävällinen tuote. Se sisältää biologisesti hajoavaa luonnonsaippuaa ja teräsvillaa, joka palaa ruostuessaan takaisin luontoon. PataPata on pakattu maatuvaan pahvipakkaukseen.

Lisätty: 02.07.2009 - 21:25

Kaikella Kunnioituksella, ottopohjaoy, ylä-savon martat oy ab

Lähteet:
pata-pata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:25

Pikkuisen tiskikoneessa käytettävää pesuainetta pannun pohjalle,vettä pannuun ja kiehauta hellalla. Sen jälkeen pitäisi lian irrota harjalla pyöräyttämällä ja lopuksi tietysti perusteellinen huuhtelu. Tämä ei ole ehkä niitä ympäristöystävällisimpiä tapoja mutta sitäkin tehokkaampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:38

Jos on ruoka palanu pohjaa ni myös pyykkipulveri käy.Ite laitoin vettä ja pyykkipulveria ja annoin sen liota.Ehkä etikka tai sitruuna käy myös.Ainaki sitruunal saa ruostetahrat pois ja uuni pellin puhtaaks.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:44

Astianpesukoneen pesuaineella saa puhtaaksi lämmintä vettä ja 1 sellainen nappula sinne ja antaa liota muutaman tunnin, ja tiskiharjalla vähän huiskit, hyvä tulee, teräksiset termarit saan puhtaaksi tällä keinolla, siis kun sisuskin on terästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 22:03

teräspannua voi hangata pata patalla,mutta vähemmällä pääset,kun peset sen astianpesukoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 22:16

Kokeilitko jo hammastahnaa?
Elektrolyyttinen kiillotus olisi hyvä, mutta ei sieltä helpoimmasta päästä kotona tehtynä.
Tässä linkki, missä pyöräharrastajat keskustelevat rosterin kiillottamisesta.
www.kopterit.net/index.php?a...topic=62.0
Eräskin oli saanut aikaan melkein vetypommin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.07.2009 - 01:33

Pata-pataa meikin suosittelisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 04:09

Akro-taikaisieni
Taikasienen käyttökohteita on mm. teräskattilat ja pannut.
www.akro.fi/ajankohtaista/ke...inkit.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:15

Konetiskiainetta minäkin ensimmäiseksi suosittelisin. On se sellainen myrkky. Jätä likoamaan joksikin aikaa konetiskiaineeseen ja jollei lähde, niin sitten vaikka Vimillä tai jollain hankausaineella. Patapataakin voit käyttää, mutta sillä saattaa jo paras kiilto pannustasi häipyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 10:43

laitaa tiskoneainetta ja liota , sitten koneeseen tai etikkaa ja liotus, sitten koneeseen..voit myöskin käyttää ihmesientä, se on kyllä aika kätevä kaiken laiseen likaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2009 - 18:17

HANKAAMALLA SITÄ PATAPATALLA.