Mitä on katkeruus?

Avainsanat: katkera katkeruus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2008 - 09:45

Katkeruus on kuin ympäristömyrkky. Katkera ihminen epäilee, tuomitsee ja moralisoi toisia ihmisiä eikä näe omaa vastuutaan ongelmasta vaan säälii itseään.

Lähteet:
www.kirkkojyvaskyla.net/seur...rticle=599

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2008 - 09:57

Katkeruus on kateuden pikkuveli, suurimpia katkeruuden aiheita on toisten menestys ja hyvinvointi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2008 - 23:00

Katkeruus on kaunan kantamista ja kateutta toista kohtaan, aiheesta tai ilman. Katkeruus ei hyödytä ketään, mutta tuo itselle negatiivisen mielentilan ja turhaa negatiivista energiaa.

Siksi katkeruus kannattaisi aina karistaa harteilta niin pian kuin suinkin mahdollista ja suunnata ajatuksensa positiivisempiin asioihin toisen kadehtimisen ja katkeroimisen sijaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2008 - 16:23

Oletetaan, että olet kärsinyt helvetillistä vääryyttä, joka on jättänyt lähtemättömät negatiiviset jäljet sieluusi. Syytät tapahtuneesta kasvotonta kohtaloa, universumin mahtiukkoa tai lihaa ja verta olevaa tyyppiä. Synkistelet ja kiristelet hampaitasi voimattoman raivon kourissa. Oli kohde mikä tai kuka tahansa, tuhlaat elämäsi olemalla katkera. Kun siihen koukkuun lankeat, vastustajasi nauraa paskaista naurua. Rentoudu, äläkä annan sen tyypin manipuloida sinua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2008 - 10:05

katkeruus pulpahtelee aina silloin tällöin, vaikka olet antanut anteeksi väärintekijällesi tai luullulle väärintekijällesi. toinen ei aina ole tietoinen sinun katkeruudestasi, olet ehkä itse ajatuksissasi saanut aikaan tämän tunteen. kannattaa ottaa puheeksi asia joka vaivaa ja katkeroittaa mieltäsi se saattaa puhdistaa ilmaa ja helpottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2009 - 00:12

Olettepa kyvyttömiä ymmärtämään katkeroitunutta ihmistä. Jos joku on tehnyt parhaansa, ja te sitten täällä vaaditte katumaan tehtyjä ratkaisuja, niin eipä teidän kokemuspiiriinne taida mahtua muuta kuin naistenlehdistä tai raamattutunneilta hankitut yksipuoliset näkemykset. Katkeruutta ei valita. Se kertyy vähitellen. Eikä se poistu teidäin idioottien typeristä neuvoista vaan pikku hiljaa hyvien kokemuksen ja saadun arvostuksen myötä.