Karpalo, hyvä vai huono marja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 20:43

Karpalomehua olen joskus käyttänyt ehkäisemään pissatulehduksia ja on kai auttanut kun olen vaivalta välttynyt. Hyvä marja siis.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 20:36

Karpalopuuro on nami nami, joten täytyy se marjakin olla hyvä vaikka en mennyt Marjan kanssa naimisiin vaan Erjan kaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 20:48

Karpalo on oiva keino hoitaa alkavaa rakkotulehdusta ja karpalosta tulee ihanaa kiisseliä,mehua ja jäädykettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:02

Karpalo kiiseli on hyvää,ja terveelinen marja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:07

Karpalo on päällikkömarja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:23

Jääkarpalot ja kuumaa kinuskikastiketta
aivan kerrassaan mainio jälkiruoka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:31

On hyvä ja tervellinen marja. Itse poimin karpalot läheiseltä suolta ensimmäisten syyshallojen aikoihin, jolloin ne ovat vähän kohmeisia ja erinomaisia käyttää vaikka liha-ja hirviruokien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 22:18

Karpalo on oikein hyvä marja. Vaatii kyllä aika paljon sokeria, joten vähemmän tulee siitä mitään tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 23:34

Hyvä varsinkin hieman jäisenä poimittuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 00:23

tosi hyvä marja, kaikkien edelläluteltujen hyvien juttujen lisäksi karpalo on ehkä paras (mielipide) liköörimarja ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.07.2009 - 01:33

Huono, en oikein pidä, niin paitsi lonkerossa tykkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 09:36

Nuorena tuli syötyä syksyisin soilta pakkasaamuisin sellaisenaan. Nami, nami.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 09:37

Erittäin hyvä marja, suosikkini kotimaisten marjojen joukossa. Karpalon medikaalinen vaikutus on myös todistettu, ehkäisee tulehduksia. Teen syksyisin tuoremehua karpaloista, viikkoannoksen kerrallaan. Ei ole flunssa iskenyt niin kauan kun karpalomehua olen nauttinut.
Karpaloista laitan myös hyytelöä, on hyvää liharuokien ja esim. juustojen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 09:55

Olisihan se hyvä marja. Joku vaan ehtii ennen minua poimimaan ne tuolta pikkusuolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2009 - 12:15

Itse en ole karpalon ystävä, mutta erittäin terveellinen marjahan se on. Varsinkin heidän jotka kärsivät virstatieinfektioista pitäisi syödä joko karpaloa tai puolukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 15:58

on ihan hyvä marja. Olen joskus poiminutkin niitä suolta ison mahani kanssa kun odotin meidän ensimmäistä lastamme. joka on nykyään 27 vuotias pikku pojan äiti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:03

onhan se hyvinkin terveelinen marja, mutta en itse kauheasti harrasta, josku saatan ottaa pikarillisen siitä tehtyä likööriä...siitäkin maistiaisesta taitaa olla jo jonkinverran aikaa, kun en edes muista miltä moinen herkku maistuukaan..