Kuinka ylläpito tarkistaa huijausyritykset esim.matkakertomuksissa(en huijannut,olen käynyt ky.paikoissa)mielenkiintoinen sääntö?

Lisätty: 02.07.2009 - 14:36

Hurjatta,toi on ihan totta,niinhän se Mattikin...totuus tulee aina ilmi .

Avainsanat: matkakertomukset huijausyritelmät tarkistaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 14:26

Tällainen huonomuistinen ei aina ihan varmasti muista, mitä eri paikoissa on oikein ollut ja missä kaikkialla sitä onkaan kierrellyt. Ihan oikeasti en muista, missä kaikkialla olen ollut ja mistä kaikki ottamani kuvat ovat. Huippuvuorilla en ole käynyt, muistaakseni. Mutta Euroopan maat ovat kyllä menneet sekaisin, koska jotkut matkoistani ovat olleet sellaisia kiertomatkoja, että vaihdetaan rajan yli kaupungista toiseen. Joten jos kirjoitan, että tämä kuva on Como-järveltä auringonlaskun aikaan, ja joku sitten huomaakin, että Gardaltahan se on, niin en ole huijannut, vaan muistin väärin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 14:13

Taitaa tuo jäädä meidän ilmoituksien varaan tuo tarkistaminen.
Kyllä joku aina huomaa selvän satuilun. Eri asia, viitsiikö ilmoittaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 14:16

Pystyy niitä sitten tarkistamaan tai ei, niin minusta on vastuutonta huijaamalla hankkia pisteitä. Luulisi oman tunnon kolkuttavan, jos satuilee matkakertomuksia. Huijarit voivat poistua koko Napsusta. Ei täällä sellaisia tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:18

jos aivan mielettömiä juttuja kirjoitat tai puutaheinää paikasta, missä muka-muka
olet ollut

esim huippuvuorilla kaunis metsämaisema ( ei puun puuta siellä ole)
ja vähissä ne ovat islannissakin puut.

tai muuta vastaavaa lööperiä keksii satuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 14:40

Hmm, vähän hankalaa se kait on ottaa selvää mikä valetta mikä ei, tosin tietty jos joku mikä on käynyt kyseisessä kohteessa voi huomata vilpin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 15:04

en ole viime aikoina paljoa lueskellut, joskus silloin talvella kun katselin, niin mielestäni sielä kyllä oli sellaisia nojatuolimatkailijoiden sepustuksia joukossa, mutta vähän pahahan noita on mennä moittimaan eikä sellaista vaivaa (suuttumatta) edes viitsi nähdä, ylläpidollekin aika ylivoimainen tehtävä, luulisin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 09:12

Kokemuksesta tiedän että matkakertomus täytyy tehdä aika pian matkan jälkeen. Tulee uusia reissuja ja uusia asioita, muistiinsa ei sataprosenttisesti voi luottaa. Esim. ravintoloiden nimiä en muista aikojen kuluttua enkä monta kertaa kirjoita niitä ylös kun olettaa että kyllähän ne nyt muistaa.
Ei tule mieleenkään että joku on kertomuksissaan vilpillinen mutta toki saattaa olla. En ota sitä niin vakavasti että mitään "poliisitoimintaa" siihen kaipaisin. Kuinka ylläpito voi tietää asiat kun ei ole ikinä paikkakunnalla edes käynyt? Toki netistä voi etsiä asioita mutat nekni ovat suurelta osin ihmisten sinne laittamia.
Valokuvia itselläni on niin valtava määrä että monta kertaa totean etten ikinä ole tuolla edes käynyt!
Jos kaksi matkailijaa on vastakkain saman asian kanssa ja on eriäviä mielipiteitä, eihän sitä voi tietää kumpi on oikeassa eikä ole väliksikään.
Aamulla keskustelimme mieheni kanssa seuraavan Välimeren reissun kohteesta ja siitä mitä siellä tekisimme. Sanoni että yhtenä päivänä mennään Argostoliin ostoksille. Hän sanoi ettei seillä ole mitään kauppoja joissa on ostettavaa. Olen lukenut netistä ihmisten vinkkejä ja siellä voi kyllä shoppailla. Kumpi meistä on se valehtelija, oltiin kait v. 1990 siellä edellisen kerran? En itsekään muista että siellä mitään ostostaivaita olisi ollut mutta keskustassa oli kyllä kauppakadun tyyppinen katu.
Enemmän minua ihmetyttää matkailukysymyksissä se että vastataan: "en ole käynyt ko. paikassa enkä tiedä siitä mitään" mutta annetaan linkki! Sen nyt jokainen osaa itsekin, mutta tuossa on juuri kyse pisteiden keruusta. (Kysymys on ollut specifi johon etsitään vastausta joka on kokemusperäinen). Eli ei kannata närkästyä pikkuasioista.