Onko sinulla jäljellä vielä joku lapsuuden aikainen lelusi ? Millaisia muistoja se sinulle tuo ?

Minulla on äidin Tukholmasta tuoma kävelevä nukke. Se oli aikoinaan ihmeellinen tavara. Vaikka sainkin sen 12-vuotiaana, leikin sillä tekemällä sille itse vaatteita. Sillä oli tähän päivään asti vaaleanpunainen aluspaita ja housut vaatteinaan, mutta nyt tein sille kirkkaanpunaisen virkatun mekon, ettei sen tarvitse olla melkein alasti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.07.2009 - 12:03

Minulla ei ollut leluja. Ihan ensimmäisen nallen sain kun ostin vasta aikuisena itselleni sellaisen.

Kysyjän kommentti

Ei minullakaan montaa lelua ollut.Isä teki työmaallaan jotain minulle ja veljelleni. Niitä ei sitten kukaan säilyttänyt. Kaikki leluteollisuus oli meidän lapsuudessamme muutettu sotakorvausten käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 14:09

Minulla on sellainen guttaperkkanukke. Ihan oikean vauvan näköinen. Sillä on kirkkaanvihreä mekko ja myssy sekä saman väriset pöksyt. Ne on ihan puuvillakangasta. Ovat muuten alkuperäiset vaatteet. Jalat ovat ressukalla halkeilleet ja töppöset hävinneet elämän kolhimana. Nukella on ikää 57 vuotta. Tällä hetkellä se köllöttää vaatenaulakon päällä. Sain sen joululahjaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:12

Joo eipä minulla kyllä ole. olen välillä miettinyt että miksi en säilyttänyt yhtään lelua itselläni muistona. kyllä ne olisivat varmaan tuoneet lapsuuden muistoja. mutta nalle minulla pienenä oli ja se oli aina rakas minulle. Vielä 12 vuotiaana sain keltaisen nallen joka oli jollain purulla täytetty siihen aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:12

Minulla on isoveljeltäni saama iso koira pehmolelu. Sain sen 4-6 vuotiaana Joululahjaksi. Sain vasta teininä tietää että se on isoveljeltäni. ^^

Se tuo minulle mieleen lapsuuden kodin ja sisarukset. Ja tietenkin vanhan koira vainaamme Valton koska nimesin pehmoleluni sen mukaan. <3

Se on nytkin sängyssäni, sillä on pikkaisen likaa suun pielessä, koska lapsena syötin sille jäätelöä. :)

Se on eritäin rakas. <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:23

tädiltäni saatu 5 cm pieni nukke jolla oli kansallispuku päällä, nykyään nukke alaston,
sekä isoisältäni saatu 20 cm nukke, joka avaa ja sulkee kauniit siniset silmänsä, alaston sekin nykyään.
jostain kumman syystä ne ovat kulkeutuneet mukana, isommat nuket ja muut lelut jonnekkin hävinneet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:26

Viimeisimpiä lelujani oli pattereilla käyvä lentävä lautanen.
Se tosin lakkasi käymästä varsin pian ja panin sen hyvään talteen, että korjaan sen joskus.
Kapine on kuin uusi, harmittaa vain, että laatikko on tullut hävitettyä, kun se rispaantui väliaikaisäilössä.
Varsinaista tunnearvoa sillä ei juuri ole, mutta se saattaa olla oikeasti jonkin arvoinen keräilijöille.
Muita leluja ei taida olla tallella, jos ei sitten pienoiskiväärin panoksia ampuva itse tekemäni tussari? ÄLÄ KOKEILE TÄTÄ KOTONA!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 14:41

On minulla, sellainen pehmolelu, kaikenlaisia lapsuuden muistojahan se tietty tuo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:51

Minulla on jonkinlaiseen Lapin asuun pukeutunut Lapista tuotu nukke, jolla leikin kovasti pienenä. Barbit oli tyttöjä niin tämä Lapin nukke sai sitten pojan roolin :-)
Yksi puolituttu on jo tehnyt sille uudet vaatteet kuluneiden tilalle, vanhan asun mukaan kuitenkin. Se katselee nyt kirjahyllyssä elämäämme :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 15:08

Isoisäni isän veistämä puuhevonen (keinuhevonen), joka oli minulla aktiivikäytössä ennen kouluikääni. Polle on kulkenut suvussa jo vuodesta 1890 ja odottolee nyt meidän tallissa seuraavaa sijoituspaikkaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 15:33

Ei ole lelua, ja harmittaakin suunnattomasti että kaikki on hävitetty. Ainut mikä on jäänyt säästöön on vanha keinutuolini, jonka olen joskus pari vuotiaana saanut. Jälkikasvu käyttää tuolia nykyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 20:40

Minulla on alle 1-vuotiaana saamani harmaa nalle sekä useita ihania nukkeja, joilla "oikeat" hiukset ja joiden silmät menee auki ja kiinni. Yksi nukeista jopa lauloi ja puhui aikoinaan vaan nykyisin se on ihan mykkä. Ihan ensimmäinen nukkeni on jossain äitini varastoissa ja sen haluan vielä etsiä itselleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 20:44

Minulla on edelleen mikki-hiiri-pehmolelu jonka äitini teki minulle yli 40 vuotta sitten. Tosin se on erittäin paljon kärsinyt ja sen käsiä ja jalkoja on ommeltu kiinni useamman kerran kun joku on sitä retuuttanut. Minulla on jopa kuva siitä tallella kun olen vauvan pinnasängyssä mikki-hiiri vieressäni. Taisin olla kuvassa noin 1-2 vuotian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 21:18

Minulla on kiiltokuva kansio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 01:07

No on joo...
Joku patteri legoauto joka on kohta tyttären tuhottavana.
Myös pehmo MUUMIT on tyttären hallinnassa ja käsittelyssä, varmaan juuri nytkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 09:15

On ainakin yksi isoäidiltäni saamani kaunis nukke.

Lisätty: 03.07.2009 - 12:23

Nukesta tietysti muistan jo edesmenneen isoäitini ja myös huolettoman, ihanan ja turvallisen lapsuuteni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 21:11

pitkän kulki mukana iso nalle, joka oli pakko sitten loppujen lopuksi hävittää, kun kaikki sahanpurut suorastaan valui kuin hiekka pois, sen ropasta....en tiennyt silloin noista nallesairaaloista, joista nyt olen kuullut...harmittaa paljon suuri menetykseni..sen sain kans jo syntymä lahjaksi, kotiin päästyäni...turkkikin oli rassukalla jo ihan kulunut ja haprastunut... snif... likutuksen tippa tippuu.. :)