Oletatko että kysymys liittyy aina kysyjään?

Joihinkin kysymyksiin ei ole vastattu "asianmukaisesti."

Esim:
Kysymys:
"Millä tavalla ampuisit itseäsi päähän?"
Vastaus:
"Ei itseään kannata ampua"
"Älä vaan tapa itseäsi!"
"En ampuisi"
JNE...
OIKEANLAINEN VASTAUS:
"Suuhun"
"Ohimoon"
YNM...

Miksei kysymyksiin voida vaan vastata? Joskus kysymys ei liity kysyjään muuten kuin tiedon janon kannalta. Ei kyse ole aina omasta elämän tilanteesta!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 14:07

En oleta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 14:05

No en oleta, että aina liittyisi kysyjään. Mutta tämä on kuitenkin sellainen sivusto, jossa mieluummin vastataan esittämääsi mallikysymykseen juuri noin, että ei kannata ampua, tms. En minä ainakaan halua antaa ohjeita kenellekään miten tappaa itsensä. En voi tietää, onko kysyjä tiedonjanoinen vai itsetuhoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:06

Kauhean jyrkältä tuntuu sun viesti;mun mielestä vain ihmisen suojeluvaisto herää esimerkkikysymykseen esim.Yleensä täällähän vastataan yleisellä tasolla,eikä kovin henkilökohtaisesti ilman niitä oletuksia kysyjään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:26

en oleta,
mutta jos kysyjä kirjoittaa sen jotenkin liittyvän omaan hek.koht. elämäänsä, niin käyhän se kysymyksessä ilmi

Lisätty: 02.07.2009 - 15:33

mutta voihan joku tosiaan tehdäkseen jotain itselleen tai muille kysyä neuvoa tai vihjaista asiasta.
eikös ne kouluammuskelijatkin olleet jättäneet vinkkejä nettiin ja jopa suoriakin viestejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:32

Kyllähän jokainen kysymys liittyy kysyjään sitä kautta, että kysyjä on tuntenut mielenkiintoa kysymäänsä asiaa kohtaan. Minulle ei tulisi mieleenkään kysyä esimerkiksi paljonko on uusimman Audin moottorin maxkierrosluku tai polttoaineenkulutus sadalla kilometrillä. Sellainen ei kertakaikkiaan kiinnosta. Eikä myöskään moni muu asia.
Kysymyksissäni etsin jotain, joko vastausta omaan ongelmaani tai sitten vertailutietoa, siis olenko ainoa, joka ajattelee näin, tai kuinka moni tekee asian samoin kuin minä. Siis ne liittyvät jotain kautta aina minuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:33

En ala arvailemaan yhtään mitään, vaan vastaan siten kuin kysytään ja oletan kysyjän kertovan rehellisesti kenestä on kysymys.
En nyt varsinaisesti ole koskaan miettinyt, että miten ampuisin itseäni päähän, joten vastausta tuollaiseen kysymykseen ei minulta tule.

Jos joku tekee noin järjettömän kysymyksen, niin kai hän kestää erilaiset vastaukset, ettei ainakaan sen takia ammu itseään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 14:41

En oleta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:41

en oleta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:58

En aina oleta. Mutta mielestäni muita kuin "asianmukaisia" vastauksia tulee usein kysymyksiin, joissa on kyse ruumiinvamman tuottamisesta tai omaisuuden vahingoittamisesta. Näissä tapauksissa on mielestäni hyväksyttävää myös paheksua kysyjän aihetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 15:43

kyllä se kysymys tavalla tai toisella kuitenkin liittyy kysyjään, jos kyselee ihan sairaita asioita (mukamas mielenkiinnosta) niin kyllä siinä yleensä on takana vähän muutakin kuin pelkkä uteliaisuus ...

mikä sitten on oikea vastaus, tai oikea tapa suhtautua tällaiseen kysymykseen onkin jo ihan toinen juttu ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 17:27

"Pimeisiin kysymyksiin" jätän vastaamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 20:46

Varmaan suurin osa kysymyksiä on laitettu siksi, että kyseinen asia on sattunut juolahtamaan mieleen eikä sillä ole kysyjän itsensä kanssa kauheasti tekemistä. Vastaaja puolestaan voisaman asian sitten miettiä hyvinkin omakohtaisesti. Mutta näillä palstoilla vastuu on mielestäni aina lukijalla, kaikkea ei kenekään kannata sokeasti uskoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 23:58

Ei liian tiukkaa kriteeriä.
Voi kysyä nimettömänä jos tiukka paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2009 - 12:02

En, sillä monesti itsellenikin tulee ajatus jostakin itseeni liittymättömästä mieleen, jonka sitten käännän tänne Napsuun kysymykseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 13:19

Kysymyksestä usein näkee liittyykö suoraan kysyjään. Kysymys "oletteko käyneet rodoksella, mitä piditte" liittyy mitä ilmeisemmin siihen että kysyjä haluaa tietoja ko. paikasta ja on menossa sinne jossain vaiheessa.
Annettu esimerkki oli turhan raju mielestäni.
Itselläni ei ole tapana arvailla tai pohtia kysymyksen taustoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:32

ei kannata kysyä tuolaisia kyssäreitä tai vastaavia, täällä on nuorisioakin ja on kuin antais siten vinkkiä miten tapat itses tai jotain muuta tyhmää ....kyllähän jokainen aikuinen tietää mihin se kuula kandee laittaa, mutta jos on niin nuori, et ei tiedä niin ei hänen sitten sitä kuulu tietääkkään...