käyttäisitkö kannabista lääkkeenä.. maineen puhdistus alla mutta ei minun kokemukseni.. heh, kiinnostaa vaan

Kokemus on lainattu ms sivuilta: _>Turvallinen lääkernrnKuluneen vuoden aikana olen kasvattanut ja käyttänyt yli kilon kannabiksen kukintoa. Siis kilon ”huumetta”. Kuulostaa ehkä hurjalta määrältä, mutta säännöllisesti (lääkkeenä) käytettynä kannabis ei enää päihdytä. Laaja EU-raportti totesi viime vuonna kannabiksen olevan päihteenäkin varsin harmiton, jälleen kerran.rnrnMissään nimessä kannabis ei ole ollut minun MS-tautini kohdalla ”kaikenparantava ihmelääke”. Siltikin se on toistaiseksi paras kokeilemistani lääkkeistä hyvinkin moninaisiin sairauden oireisiin ja en aio sitä pois vaihtaa. Pääosin myös koululääketieteen puolella MS-taudin lääkitseminen on (vain) oireiden lääkitsemistä, varsinaista parantavaa lääkettä tai hoitoa kun sairauteen ei ole vielä keksitty – sitä odotellessa…rnrnLääketehtaiden lääkkeiden sivuoireet ovat kovin ikäviä, lääkkeet ovat usein myrkyllisiä (esim. maksatoksisia), riippuvuutta aiheuttavia ja lisäävät pään sumuisuutta tai sekavuutta sekä väsyttävät ja vähentävät halua liikkua ja edes ajatella. Kannabiksella saan poistettua monia oireita krampeista kipuihin ja pahoinvointiin, ja lisäksi saan pääni selkeämmäksi ja toimintakykyni (sekä henkinen että fyysinen) säilyy parempana.

Oma mielipide.. itse uskon, että on luonnollisempi vaihtoehto kuin kaikki mömmöt mitä lääketiede tuuppaa ihmisille. kannabishan on luonnontuote, yrtti. Mömmöt on kemiallisia ja aiheuttaa vakavia sivuvaikutuksia ja riippuvuutta. Olen seurannut yhtä masennuspotilasta joka taantuu taantumistaan, mitä enemmän lääkkeitä syötetään..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 14:36

Kyllä käyttäisin, jos se olisi ainoa lääke vaivaani. Moni lääke vaikuttaa huumausaineen tavoin, kuinka yksi voisi olla pahempi kuin toinen. Kipuhin on saatava mahdollisimman vähän haittavaikutuksia aiheuttava lääke, ja jos se sitten sattuu olemaan kannabis, niin kyllä käyttäisin sitä. Ja jos en saisi sitä laillisesti, niin saattaisinpa jopa viljellä sitä laittomastikin. Juuri niin lainkuuliainen olisin.

Kysyjän kommentti

näin on!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 13:45

Tuo kuulostaa melkein liiankin hyvältä.
Minä en ala tuomitsemaan tuollaista käyttöä. Terveille en sitä möisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 13:50

Vuonna 2009 lähes joka kuudes kyselyyn vastannut eurovaaliehdokas voisi kuvitella laillistavansa kannabiksen kontrolloidusti EU:ssa. (wiki-tieto)

Jos siitä on sinulle apua, hyvä niin.
Varmasti itsekin tekisin vastaavaa, jos olisin parantumattomasti sairas, ja kannabis auttaisi helpottamaan oireita ja oloa.

Kahdella pikkuserkullani on MS, toinen voi paremmin kuin toinen.
Eihän kaikkien sairaus samalla tavalla etene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 13:56

Kokaiinia on myös käytetty aikoinaan lääkkeenä, mutta sitten huomattiin haittavaikutukset ja sen käyttö kiellettiin. Tapahtui Usassa jossain vaiheessa huumausaineiden käytön yleistyessä. Joku onkin sanonut , että kotikäyttö ja viljely pitäisi sallia myös Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 13:56

Heh heh,kiinnostaa vaan,mutta kontrolloidusti,lääkkeenomainen käyttö ja todellakin parantumattomasti sairaan oloa helpottava.Mun mielestä ei pitäisi olla estettä,kuten jossain Eu maissa onkin,sallittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 14:01

Jaa, että saat huumeella pään selkeämmäksi. Johan on aikoihin eletty. Yleensähän niillä on juuri päinvastainen vaikutus. Minä en henk.koht. puolla minkäänlaisen huumeen käyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:28

en kyllä minäkään käyttä ainakan huumausainetta lääkkeenä. vaikka panikkihäriöihin minulla on rauhoittavaa kolmiolääkettä. ei kai sekään ole kuin huumausaine.joo kyllä kait sellaisia on jotka sitä pitävät lääkkeenäkin. minun työllä on käyttäytymis häriöihin huumeiden johdannainen lääke. joka auttaa niihin vaivoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.07.2009 - 14:42

Ehkäpä käyttäisinkin, mutta vain lääkkeenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 15:49

no jos tässä joskus joutuu lääkkeisiin turvautumaan niin kyllä sitä silloin toivoisi saavansa parasta mahdollista apua, eikä silloin nuo väärinkäyttökuviot häiritsisi, toivottavaa olisi että käyttöni olisi myös laillista siinä vaiheessa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 20:48

Jos ei muuta lääkettä vaivaani olisi niin mikä ettei. Ja voisihan se olla mukavampi sairastaa pienessä pöllyssä kuin kivuista ja muista oireista kärsien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 09:43

Kontrolloidusti eli lääkärin määrämänä rajatapauksissa. Ei ikinä mitään kotikasvatusta, huumeongelma on Suomessa aivan liian vakava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2009 - 20:42

en hyväksy mitään kotikasvatusta, ne voi aina joutua väriin käsiin ja moni nuori voi joutua niistä riipuvaiseksi, joten toivon lääkäriltä saavani apua , niin että kivut helpottaa, ois se millaista vain, mutta en itse kasvattais... miten voi olla varma , et ei joku kylässä käyvä nappaa niitä väärään käyttöön.. ?