Uunin puhdistus?

Minulla on makronilaatikko uunissa ja astia oli sittenkin liian pieni.
Nyt on liemi uunin pohjalla. Mitä sille kannattaisi tehdä? Uuni on siis vielä kuuma.

Lisätty: 02.07.2009 - 13:23

Ratkaisu löytyi jälleen kerran Hesarista. Pyyhin sillä. Pohja lähti putipuhtaaksi, ehkä jopa vanhat liat?
Samalla totesin, että seinille ja luukulle pitäisi tehdä jotain, mutta mitä? Keltainen rasva peittää kaikki kaikki muut paikat paitsi pohjan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2009 - 12:50

Talouspaperilla isommat liemet pois. Mutta älä polta näppejäsi.
Kun uuni on jäähtynyt uuninpuhdistusaine sisään, ainakin ne aineet mitä olen käyttänyt laitetaan kylmään uuniin..

Kysyjän kommentti

Kuumana se liemi lähti mainiosti pyyhkimällä ja puhdisti samalla koko pohjan.
Olisikohan se jo tarpeeksi jäähtynyt, että voisin laittaa puhdistusaineet likoon? Taidan odottaa talvea. Nyt pääsen vihdoinkin ulos tästä pöydän äärestä, kun sain paperityöt tehtyä. Hyvää kesänjatkoa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.07.2009 - 13:07

Heti vaan puhdistusaineet uuniin kun on jäähtynyt. Lähtee helpommin pois, kuin että kuumennat uunin vielä toisen ruoan kanssa. Silloin on palaneet kaikki niin kiinni, että ei ikinä lähde kunnolla puhtaaksi. Omassa uunissani on tahra, joka ei lähde millään pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:03

Nopsasti uuninpuhdistus ainetta ja anna vaikuttaa normaalia kauemmin. Mutta valitettavasti aina ei näilläkään lähde puhtaaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:22

Laita uunin puhdistus ainetta saat sen nyt vielä helpommin lähtemään poiskun lika on vielä tuoreempaa. jos palaa kovempaan kiinni sit sitä on vaikea puhdistaa. minä olen aika laiska putsamaan uunia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2009 - 14:54

Kyllä uunia voi puhdistaa muillakin aineilla kuin niillä kamalan hajuisilla uuninpuhdistusaineilla. Ihan tavallinen Fairykin irrottaa likaa. Uunia kannattaa ensin lämmittää vähän, ennen kuin aloittaa putsaamisen. Näin rasva irtoaa paremmin. Ja ensin kannattaa pyyhkiä talouspaperiin se ylimääräinen irtoava lika, sitten voi jatkaa Karhunkielellä. Vimiäkin voi käyttää. Kaikki tahrat eivät lähde vaikka mitä tekisit. Anna niiden jäädä. Ei sinne uuniin kukaan kotitarkastaja koko ajan ole kurkkimassa. Äläkä kurki sinäkään.