mitä sukua roope ankka on mummo ankalle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2008 - 21:39

He ovat sisaruksia.

Lisätty: 15.06.2008 - 16:03

Juu,taas opimme ettei miehiin kannata luottaa,kysyin nimittäin ukolta tätä :DDDDDD

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2008 - 00:36

eipä olekkaan, katso vaikka likistä:

Mummo Ankan oikea nimi on Kaino-Vieno (englanniksi Elvira Coot). Hän asuu maalla renkinsä Hansu Hanhen kanssa. Ankkalinnalaisille Mummo on muodostunut suorastaan erisnimeksi, mutta todellinen mummo hän on Touholle, Sisuviukselle, Hannulle, Akulle ja Dellalle. Roopen sisar hän ei ole, kuten monet ovat luulleet.

Sukulaiset
Mummon isä on Kornelius Ankanpää ja äiti Olga Ankanpää. Kumpaakaan ei ole Aku Ankassa nähty. Mummon aviomies on Hepsu Ankka (nähtiin mm. Roope Ankan elämä ja teot). Mummon ja Hepsun yhteisiä lapsia ovat Unto Ankka, Dora Ankka ja Aaron Ankka.

Lähteet:
www.akuankka.fi/akupedia/art...p;id=14445

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2008 - 22:44

ROOPE JA MUMMO EIVÄT OLE SUKUA TOISILLEEN.

"Roope Ankka syntyi vuonna 1867 Glasgow'ssa Skotlannissa. Hänen vanhempansa olivat Fergus ja Lauha McAnkka.[1] Roopella oli myös kaksi pikkusiskoa, Matilda ja Hortensia.[1] Roopen sedät olivat Jake McAnkka ja Angus "Hiidenkirnu" McAnkka. Hänen tunnetuimmat sukulaisensa kuitenkin ovat sisarenpoika Aku Ankka sekä tämän sisarenpojat Tupu, Hupu ja Lupu.

Kun Roope oli kymmenenvuotias, hänen isänsä Fergus McAnkka antoi hänelle syntymäpäivälahjaksi kengänkiillotusvälineet. Hän meni välineidensä kanssa kadulle ja sai ensimmäisen asiakkaan: ojankaivajan. Ojankaivaja antoi Roopelle palkaksi amerikkalaisen kymmensenttisen, joka on mikäs muu kuin Roope Ankan ensilantti.

Vaikka Aku sekä Tupu, Hupu ja Lupu usein kutsuvatkin Roopea suomenkielisessä käännöksessä sedäkseen, Roope on todellisuudessa Akun eno. Virhe johtuu siitä, että englanninkielinen sana uncle merkitsee sekä setää että enoa. Myös muiden muassa ruotsalaisessa käännöksessä Roopea on virheellisesti kutsuttu sedäksi. Roope Ankan elämä ja teot -kirjan viimeisessä luvussa Aku – kohdatessaan Roopen ensimmäistä kertaa 17 vuoteen – kutsuu Roopea sedäkseen, jolloin ankkavanhus toteaa olevansa oikeasti Akun eno, mutta sanoo "Roope-sedän" käyvän yhtä hyvin.

Joidenkin – erityisesti italialaisten piirtäjien suosimien – tulkintojen mukaan Roope olisi Mummo Ankan veli. Tässä tapauksessa Roope olisi Aku Ankan isoisä. Roope ja Mummo eivät kuitenkaan ole sukua toisilleen, vaikka Roopen äksy Hortensia-sisko meni naimisiin Mummon äksyn pojan Aaron Ankan kanssa, ja sai täten lapsikseen Aku ja Della Ankan.

Myös muut piirtäjät kuin Barks ja Rosa ovat luoneet Roopelle sukulaisia. Romano Scarpan Aku Ankka -sarjakuvissa esiintyi muutaman kerran Roopen velipuoli Teodor McAnkka. William Van Horn on luonut Roopelle serkun, Unkka T. Kumiankan.

Roope on ollut mukana monissa historiantapahtumissa: Hän oli mukana Titanicilla ja monissa muissa tapahtumissa. Roope muutti Klondikeen n. 30-vuotiaana ja löysi sieltä ensimmäisen kultahippunsa, hanhenmunahipun, joka teki Roopesta kertaheitolla Klondiken rikkaimman miehen. Noin 50-vuotiaana Roope muutti Calisotan osavaltioon Ankkalinnaan, jossa hän on kasvattanut omaisuuttaan yötä päivää."

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Roope_Ankka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 18:13

Lyhyesti sanottuna Roope on mummon miniän veli.